تحقق اقتصاد مقاومتی، زمینه رشد استعدادها را فراهم می‌کند
کد خبر: 3631072
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

تحقق اقتصاد مقاومتی، زمینه رشد استعدادها را فراهم می‌کند

گروه اقتصادی: امام جمعه اهل سنت هامون گفت: وابستگی اقتصادی موجب می‌شود تا بسیاری از ظرفیت‌ها و استعدادها تلف شود، در حالی‌که تلاش برای رسیدن به استقلال اقتصادی و به‌ویژه تحقق اقتصاد مقاومتی زمینه رشد استعدادها را فراهم می‌کند.

مولوی عبدالله حسن‌زهی، امام جمعه اهل سنت هامون، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان و بلوچستان، گفت: مسئله اقتصاد از مهمترین عواملی است که موجب پیشرفت یک کشور می‌شود و بی‌توجهی به آن و یا عدم برنامه‌ریزی مناسب سبب ایجاد مشکلات معیشتی بسیاری برای مردم می‌شود.
وی اظهار کرد: بخشی از امور مربوط به دولت‌ها و مسئولین می‌شود و برخی نیز مربوط به خود مردم و بخش خصوصی می‌شود؛ اگر هر کس در حد توان خود در این راه گام بردارد، مشکلی در سطح کشور وجود نخواهد داشت.
امام جمعه اهل سنت هامون افزود: وابستگی اقتصادی موجب می‌شود تا بسیاری از ظرفیت‌ها و استعدادها تلف شود، در حالی‌که تلاش برای رسیدن به استقلال اقتصادی و بویژه تحقق اقتصاد مقاومتی بستر رشد استعدادها را فراهم می‌کند.
وی بیان کرد: تکیه بر استعدادها موجب شکوفایی اقتصادی و جلوگیری از خروج سرمایه از آن کشور می‌شود، که این سرمایه مانده در کشور را می‌توان صرف امور عمرانی، اقتصادی و رفاهی کرد.
مولوی حسن‌زهی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست در سخنرانی‌ها و همچنین نامگذاری سال، به شدت بر بحث اقتصاد مقاومتی تاکید دارند، چرا که کلید حل مشکلات اقتصادی در این نسخه شفابخش است.
رئیس حوزه علمیه اهل سنت هامون در پایان بیان کرد: با تکیه بر اقتصاد مقاومتی می‌توان به‌راحتی تحریم‌ها را به فرصتی ارزشمند تبدیل کرد و با جلوگیری از واردات بی رویه و توسعه فعالیت‌های اقتصادی در کشور زمینه اشتغال جوانان را فراهم آورد.
captcha