اجرای طرح «نماد» با هدف محافظت دانش‌آموزان در برابر آسیب‎های اجتماعی
کد خبر: 3631095
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
نیازی خبر داد:

اجرای طرح «نماد» با هدف محافظت دانش‌آموزان در برابر آسیب‎های اجتماعی

گروه اجتماعی: رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان «نماد» با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: این طرح به‌دنبال شرایطی است که دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، گودرز نیازی، رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و جرم‌شناسی دادگستری لرستان در جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که سه‌شنبه، 24 مردادماه در آموزش و پرورش لرستان برگزار شد، از اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان «نماد» با همکاری آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در این طرح در هر مدرسه یک کارگاه آموزشی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.
وی افزود: این طرح به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح اجتماعی است که برای آموزش دانش‌آموزان و خودمراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.
نیازی افزایش ‏‏حمایت‌های روانی و اجتماعی  از دانش‌آموزان و افرایش توانمندی آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی را ازجمله مزایای این طرح عنوان کرد و ادامه داد: توجه، تربیت و آموزش صحیح نسل آینده‌ساز جامعه همواره از دغدغه‌های مسئولان بوده و این طرح هم به‌دنبال شرایطی است که دانش‌آموزان را در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کند. وی  پیشگیری از وقوع جرائم را رکن اساسی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری  دانست و افزود: مرکز مطالعات اجتماعی  پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه رسالت آسیب‌شناسی با ارزیابی رفتار در حوزه‌های مختلف را بر عهده داشته و در برنامه‌ریزی‌های پیشگیرانه در تعامل با دستگاه‌های ذی‌ربط  با توجه به مبانی علمی ورود می‌کند.
نیازی آموزش را از مقدمات توفیق در مقوله پیشگیری و کاهنده جرم و آسیب عنوان و اظهار کرد: در این هر کارشناسان با حضور در مدارس آموزش‌های لازم را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند.
captcha