وضعیت نامعلوم اعزام نماینده ایران به مسابقات امارات/ در حال شناسایی هستیم
کد خبر: 3631192
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
سرابی خبر داد:

وضعیت نامعلوم اعزام نماینده ایران به مسابقات امارات/ در حال شناسایی هستیم

گروه مسابقات: دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن با اشاره به اینکه هنوز به تصمیم قطعی مبنی بر عدم اعزام نماینده کشورمان به دومین دوره مسابقات امارات ویژه بانوان نرسیده‌ایم، گفت: در حال شناسایی فرد مناسب برای اعزام هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور امارات که ویژه بانوان است با عنوان «فاطمه بنت مبارک» آبان‌ماه امسال در دبی برگزار خواهد شد.
مسابقاتی که ویژه بانوان است و شرایط خاصی را برای نمایندگان کشورمان جهت حضور در این رقابت‌ها را می‌طلبد. سال گذشته «حنانه خلفی» حافظ نوجوان کشورمان در این مسابقات حضور یافت. وی با توجه به برخورداری از شرایط سنی پایین، مشکلی برای اجرا در حضور آقایان در این مسابقات نداشت.
امسال اما خبرهایی مبنی بر اینکه نماینده‌ای از کشورمان به این مسابقات اعزام نمی‌شود، توسط برخی رسانه‌ها منتشر شد، خبر منتشر شده اما از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و در آن عنوان شده است که به علت برگزاری این مسابقات در حضور آقایان و منع اجرای بانوان کشورمان در چنین شرایطی، این اعزام صورت نمی‌گیرد.
برای روشن شدن این موضوع دو گفت‌وگوی کوتاه با مسئولان گرفته شد که در ادامه آمده است. 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه که خبر قطعی شدن عدم اعزام نماینده ایران به این مسابقات از طرف معاون وی اعلام شده بود‌، گفت: مسابقات بانوان امارات همچون مسابقات مالزی در حضور آقایان برگزار می‌شود و این منع شرعی برای اعزام نماینده‌های بزرگسال کشورمان دارد. 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امسال دختر خردسالی را نداشتیم و در کمیته اعزام هم نیز چنین موضوعی مصوب نشد.
حسینی البته به این موضوع که این مسئله متوجه کمیته اعزام نیست و تنها از دیدگاه یکی از اعضای کمیته اظهار نظر می‌کند ‌به استعلام از سیدعلی سرابی،‌ دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم ارجاع داد. 
برای روشن شدن این موضوع، اصل ماجرا را از دبیر کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن کریم جویا شده‌ایم.
سرابی در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه زمان زیادی تا مسابقات قرآن امارات باقی مانده است، گفت: ما هنوز در حال بررسی هستیم تا فرد مناسب را برای اعزام به این مسابقات شناسایی کنیم.
وی با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این است تا حتی‌الامکان از حفاظ نوجوان کشورمان برای اعزام به این مسابقات بهر‌مند شویم، افزود: با توجه به اینکه در این مسابقات، رقابت‌ها با حضور آقایان برگزار می‌شود، بنابر این در حال کارشناسی هستیم تا حافظ مناسبی را شناسایی و اعزام کنیم.
سرابی با تأکید بر اینکه اگر این فرد شناسایی شود حتماً به مسابقات اعزام خواهد شد، گفت: ممکن است فرد مناسبی هم پیدا نشود، اما بنای ما بر اینکه هیچ شخصی را اعزام نکنیم نیست ما به دنبال این هستیم که اعزام صورت بگیرد.
بنابر گزارش ایکنا به نظر می‌رسد هنوز هیچ چیز به صورت شفاف قطعی نبوده و نمی‌توان اظهار کرد که قطعاً نماینده‌ای اعزام می‌شود یا خیر. البته تا زمان برگزاری این مسابقات، حدود سه ماه باقی مانده و مسئولان امر، زمان نسبتاً کافی برای شناسایی حافظ نوجوانی که مشکلی برای اجرا در حضور آقایان نداشته باشد، در اختیار دارند.
captcha