بابل؛ دارنده بالاترین تعداد کشته در تصادفات چهارماهه سال جاری
کد خبر: 3631258
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹

بابل؛ دارنده بالاترین تعداد کشته در تصادفات چهارماهه سال جاری

گروه اجتماعی: مدير كل پزشكي قانوني استان گفت: شهرستان‌هاي بابل با 10، ساری، قائمشهر و بابلسر هر کدام با 6 مورد بیشترین تعداد کشته شدگان را در چهار ماه امسال به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، به نقل از روابط عمومي اداره‌كل پزشكي قانوني استان مازندران، علي عباسي با اشاره به اینکه  28درصد (61 نفر) کل تلفات حوادث رانندگی چهار ماه امسال عابرین پیاده هستند، افزود: از این تعداد 43 نفر مرد و مابقی زن هستند.
وی درباره  بالاترین آمار متوفیات عابرین ناشی از تصادفات رانندگی در استان گفت: شهرستان‌هاي بابل با 10، ساری، قائمشهر و بابلسر هر کدام با 6 مورد بیشترین تعداد کشته شدگان را در چهار ماه امسال به خود اختصاص داده‌اند. نکا و  گلوگاه شهرستان‌هايي هستند که در چهار ماه امسال گزارش فوتی عابرین  در آن به ثبت نرسید.
مدیرکل پزشکی قانونی استان با اشاره به محل فوت تعداد 61 نفر از کشته شدگان عابرین پیاده گفت: 32 نفر در مسيرهاي درون شهري، 29 نفر در محور درون شهري جان خود را از دست دادند،
شکستگی‌های متعدد بیشترین علت فوت عابرین
عضو شورای قضایی استان با اشاره به اینکه  57 درصد از علت فوت عابرین را شکستگی‌های متعدد و بعد از آن ضربه به سر با 41 درصد و خونریزی با 2 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند، اظهار کرد: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای 61 سال با 37 درصد و کمترین سنین 10 به پایین با 5 درصد قرار دارند.
این مقام اجرایی استان در پایان با ابراز خرسندي از كاهش 10 درصدی کشته شدگان عابرین پیاده در حوادث رانندگي گفت: سیر نزولی فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی این نوید را می‌دهد که استفاده عابرین پیاده از پل های هوایی ،رعایت قانون توسط رانندگان و تلاش بیشتر ادارات مرتبط از جمله راه و شهرسازی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و ... شاهد کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تلفات ناشي از آن باشیم.
captcha