فرصت مطالعاتی استاد اسلام‌شناسی دانشگاه زیمبابوه در ایران
کد خبر: 3631271
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

فرصت مطالعاتی استاد اسلام‌شناسی دانشگاه زیمبابوه در ایران

گروه بین‌الملل: خانم سیلیندیوه ژینگووانیسه به همت مركز توسعه همكاری‌های علمی ـ دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور بهره‌مندی از فرصت مطالعاتی به كشورمان سفر كرد.

فرصت مطالعاتی استاد اسلام‌شناسی دانشگاه زیمبابوه در ایران
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، خانم سیلیندیوه ژینگووانیسه، استاد رشته اسلام‌شناسی دانشگاه زیمبابوه، 16 مرداد به همت و میزبانی مركز توسعه همكاری‌های علمی دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و با همكاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و وزارت آموزش و پرورش زیمبابوه به منظور بهره‌مندی از فرصت مطالعاتی در راستای تهیه مواد درسی اسلام‌شناسی دوره دبیرستان به تهران آمد.
وی در بدو ورود خود به ایران با مهرداد رخشنده، رئیس مركز توسعه همكاری‌های علمی ـ دانشگاهی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در محل این سازمان، دیدار و در خصوص اهمیت موضوع مطالعات در زمینه اسلام‌شناسی، گفت‌وگو كرد.
خانم سیلیندیوه ژینگووانیسه در سخنانی، گفت: یقیناً این سفر می‌تواند ثمرات خوبی برای روابط فرهنگی و علمی دو كشور به همراه داشته باشد.
این استاد دانشگاه در سفر خود به ایران، ضمن بازدید از كتابخانه‌های ملی و دانشگاه تهران و بهره‌مندی از منابع و مآخذ غنی اسلامی، با استادان و متخصصان این رشته، ملاقات و گفتگو می‌كند.
همچنین، برگزاری جلسه گفت‌وگو با مسئولان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش با توجه به هدف مأموریت وی، از دیگر برنامه‌های سفر این استاد دانشگاه است كه می‌تواند زمینه همكاری بین وزارتخانه‌های آموزش و پرورش دو كشور را فراهم سازد.
سفر به شهر مقدس قم جهت شركت در سمپوزیوم آموزشی «دین و معنویت در جهان معاصر» و ملاقات و گفت‌وگو با استادان و متخصصان این حوزه، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این سفر خواهد بود.
captcha