اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی در لرستان برگزار می‏‌شود
کد خبر: 3631355
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸
25 شهریور؛

اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی در لرستان برگزار می‏‌شود

گروه فرهنگی: معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان با اشاره به رشد 3 برابری آثار ارسالی به جشنواره استانی علامه حلی، گفت: آئین اختتامه جشنواره استانی علامه حلی(ره) 25 شهریورماه امسال با حضور مسئولان پژوهش حوزه و طلاب برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام کامران پنام، معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به رشد 3 برابری آثار ارسالی به جشنواره استانی علامه حلی، گفت: پس از ارریابی‌های اجمالی 420 اثر رسیده به دبیرخانه، تعداد 35 اثر به اختتامیه جشنواره راه یافت.
وی با اشاره به این‌که بیشترین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره علامه حلی(ره) در حوزه برادران مربوط به طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) (سفیران هدایت) و در حوزه خواهران مربوط به طلاب مدرسه علمیه معصومیه(س) خرم‌آباد است، اضافه کرد: آئین اختتامه جشنواره استانی علامه حلی(ره) در 25 شهریورماه امسال برگزار خواهد شد.
پنام  با بیان این‌که این مراسم با حضور مسئولان پژوهش حوزه و طلاب برگزار خواهد شد، اظهارکرد: طلاب و مبلغان باید با تحقیق و پژوهش در جهت اهداف حوزه‌های علمیه که ترویج مبانی ناب اسلام استقدم بردارند.
وی با بیان این‌که تحقیق و پژوهش موجب پویایی و نشاط علمی در حوزه‌های علمیه خواهد شد، افزود: مبلغان و طلاب باید با مجاهدت علمی، تهذیبی و کاوش در علوم دینی و اسلامی موجبات توسعه و گسترش آموزه‌های قرآنی و سبک زندگی اسلامی را در جامعه فراهم نمایند .
معاون پژوهش حوزه علمیه استان لرستان با اشاره به این‌که پژوهش و تحقیق در حوزه‌های علمیه باید نظام‌مند، منسجم و کاربردی باشد، اظهارکرد: با ترسیم نقشه‌ای جامع و منسجم برای تحقیق و پژوهش در حوزه می‌توانیم شاهد گرایش بیشتر طلاب و مبلغان به فعالیت‌های علمی و تحقیقی باشیم.
حجت‌الاسلام پنام با بیان این‌که حوزه‌های علمیه در تولید و کاربردی ساختن علم نقش مؤثری داشته‌اند، گفت: امروز شاهد رشد روزافزون مقالات و فعالیت‌های پژوهشی طلاب و مبلغان در جشنواره‌های علامه حلی(ره)، بانوی کرامت و رشد هستیم.
وی با تاکید بر این‌که نظام آموزشی حوزه باید پژوهش‌محوری را در خود تقویت کند، ادامه داد: حوزه باید در تربیت طلابی مهذب، محقق، اهل قلم و خلاق همت خود را به‌کار گیرد تا شاهد اثرگذاری تبلیغی از سوی مبلغان در جامعه باشیم.
منبع: روابط عمومی حوزه علمیه لرستان
captcha