بررسی تاثیر اندیشه بیداری بر ادبیات و هنر کشورهای مقاومت
کد خبر: 3631357
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱

بررسی تاثیر اندیشه بیداری بر ادبیات و هنر کشورهای مقاومت

گروه ادب: مسئول طرح «کبوتران مسجد دوردست» از بررسی تاثیر اندیشه بیداری بر ادبیات و هنر کشورهای مقاومت به عنوان هدف این رویداد یاد کرد.

ناصر ضرابی، مسئول طرح «کبوتران مسجد دوردست» در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره اهدافی که «کبوتران مسجد دوردست» دنبال می‌کند، عنوان کرد: فلسفه برگزاری این طرح، بررسی تاثیر اندیشه بیداری و مقاومت بر ادبیات و هنر کشورهای منطقه مقاومت است.

وی با بیان این مطلب افزود: در این طرح به موضوع اربعین از زاویه خاص نگریسته می‌شود. توجه به این رویداد عظیم معنوی در کشور عراق با توجه به شرایط نظامی، فرهنگی و سیاسی منطقه جای تامل دارد که در این حرکت مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر شورای ادبیات بیداری حوزه هنری از تعامل و برپایی نشست با برخی فعالان فرهنگی عراق یاد کرد و ادامه داد: درصدد هستیم در موارد فرهنگی با این افراد و تشکل‌ها به تفاهم برسیم.

وی در تایید این نکته که «کبوتران مسجد دوردست» به موضوع مسجدالاقصی اشاره دارد،‌ گفت: همه مساجدی که در اقصی نقاط جهان هستند و فضاهای فرهنگی اسلامی که فعالان فرهنگی و ادیبان و هنرمندان در آنها برای خدمت به مکتب اسلام و مذهب تشیع تلاش می‌کنند نیز مورد نظر هستند.

ضرابی درباره جامعه هدف این طرح عنوان کرد: همه ادیبان و هنرمندانی که در راه ترویج فرهنگ مقاومت گام بر می‌دارند شامل این طرح می‌شوند. این حرکت در راستای تلاش با سلاح قلم و با امید به رهایی قدس صورت گرفته است.

وی گفت: در عراق نیز با نگاه الی بیت‌المقدس یا متناسب با آن و توجه به این نکته که حضرت امام(ره) فرمودند و رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرمایند که «از ظلمی که بر قدس می‌گذرد نمی‌توانیم بگذریم»، ما نیز نه از منظر حکومتی، بلکه با تکیه بر بنیه اعتقاد مردمی به اربعین به عنوان یک ظرفیت ویژه می‌نگریم.

captcha