آموزش قرآن در مدرسه نظامی قازان
کد خبر: 3631371
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

آموزش قرآن در مدرسه نظامی قازان

گروه بین‌الملل: در مراکز آموزشی مدرسه نظامی «تانک» قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان روخوانی قرآن و نحوه خواندن نماز به نظامیان آموزش داده می‌شود.

آموزش قرآن در مدرسه نظامی قازان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 93 هفته‌نامه جامعه و فرهنگ مسلمانان روسیه امروز رایزنی فرهنگی ایران در مسکو آمده است: واحدهای درسی «ساعات معنوی و دینی» در مراکز آموزشی یگان «تانک» شهر قازان که مدرسه‌ای نظامی است، برگزار می‌شود.
در جریان این ساعات درسی، نظامیان به فراگیری قرآن، نحوه صحیح خواندن نماز و شرایط تغذیه حلال (که در سالن‌های غذاخوری مخصوص سربازان وجود دارد) می‌پردازند.  
دروس اسلامی دو ساعت در هفته برگزار می‌شود که تاکنون سرهنگ دوم بازنشسته‌ای اداره‌ این دروس را بر عهده داشت، اما در حال حاضر مفتی «تیمور ابراهیم‌اف» مسئول اجرای این جلسات است.  
همچنین به دستور فرماندهی یگان تانک، کلاس‌های دروس اسلامی برای تمامی نظامیان مرکز از جمله پیروان مسیحیت، بودایی و افراد آتئیست(خداناباور) الزامی است.
تیمور ابراهیم‌اف در این رابطه اظهار کرد: از پیروان هر مذهبی در جلسات درس شرکت می‌کنند و هر نوع سؤالی ممکن است پیش بیاید، اما چیزی برای مخفی‌کردن نیست، حتی در جلسات عمومی که پیروان مسیحیت هم حضور دارند، لازم است که از ظرایف دین اسلام مطلع شوند. مهم این است که به تمامی افراد احترام گذاشته شود.

captcha