لزوم رقابت برابر کتاب‌ها در باغ کتاب تهران
کد خبر: 3631407
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
حاجی‌آبادی عنوان کرد:

لزوم رقابت برابر کتاب‌ها در باغ کتاب تهران

گروه ادب: مدیر انتشارات هزاره ققنوس بر لزوم رقابت برابر کتاب‌ها در باغ کتاب تهران تأکید کرد و گفت: هر طرحی به ترویج کتاب منجر شود، خوب است.

رضا حاجی‌آبادی، مدیر انتشارات هزاره ققنوس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره باغ کتاب تهران گفت: هر فرآیندی که منجر به خواندن کتاب می‌شود، چه نذر کتاب باشد و یا کتاب‌هایی به صورت رایگان توزیع شود و یا طرح‌هایی از این دست، موافق هستم؛ از این رو به نظرم باغ کتاب تهران نیز می‌تواند امکانی را برای ترویج بیشتر کتاب و کتابخوانی فراهم آورد؛ هر چند ناشران نسبت به آن انتقاداتی دارند.

وی افزود: به نظر می‌رسد مشکل جای دیگری است و باید ناشران و نویسندگان به آسیب‌شناسی آن بپردازند، یکی از این مشکلات عدم توجه به ذائقه مخاطبان است؛ چرا که مخاطبان پاسخ نیازهای خود را در کتاب‌های منتشر شده نمی‌یابند تا به سراغ خرید و خواندن آن هم بروند.

حاجی‌آبادی ادامه داد: اغلب کتاب‌هایی که به چاپ‌های متعدد و شمارگان بالا می‌رسند، نویسندگان آنها توانسته‌اند ذائقه مخاطب را شناسایی کرده و براساس آن دست به قلم شوند. البته در این میان کتاب‌های تبلیغی نیز وجود دارد که آمار چاپ و تیراژ آنها واقعی نیست.

مدیر انتشارات هزاره ققنوس در ادامه گفت: ما باید به سمت آمارهای واقعی برویم و تعداد شمارگان کتاب حائز اهمیت باشد، نه تعداد عناوین. چرا که هر چه تعداد عناوین یک ناشر و یا نویسنده افزایش یابد، از کیفیت آنها کاسته خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: باغ کتاب تهران می‌تواند در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی نقش مهمی ایفا کند که این امر با خریدهای عادلانه از همه ناشران ممکن می‌شود تا همه کتاب‌ها در رقابتی برابر برای مخاطبان عرضه شود.

captcha