خانواده زیبنده به اخلاق و اعتدال پیش برنده اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 3631449
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
ابتکار:

خانواده زیبنده به اخلاق و اعتدال پیش برنده اقتصاد مقاومتی است

گروه جامعه: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یکی از عوامل پیش برنده اقتصاد مقاومتی را خانواده‌ای دانست که به اخلاق و اعتدال زیبنده باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نشست تکریم امین زاده، دستیار ویژه سابق رئیس جمهور در حقوق شهروندی و معارفه شهیندخت مولاوردی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در حقوق شهروندی و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور بر امور زنان و خانواده امروز 25 مرداد ماه با حضور نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

امین زاده، به عنوان دستیار ویژه سابق رئیس جمهور در حقوق شهروندی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام داده پرداخت و اظهار کرد:بهبود بخشیدن به اوضاع پلاک ثبتی و املاک دولت که از زمین خواری جلوگیری می‌کرد، تثبیت و ارتقاء منابع انسانی کشور، فعالیت با بخش خصوصی برای تقویت کسب و کار و حذف قوانین مزاحم و رسیدگی به شکایات بخش خصوصی، نظارت بر اجرای قانون اساسی و حل رایگان اختلافات دستگا‌ه‌ها از جمله فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی به تهیه و تدوین سند حقوق شهروندی اشاره و عنوان کرد: طی یکسال گذشته نگارش و تدوین سند حقوق شهروندی را بر عهده داشتم و با توجه به کرامت انسانی و ویژگی‌های بومی ایرانی اسلامی و کسب نظر از حوزه‌های علمیه نسبت به تدوین این سند اقدام کردیم.

وی به تشکیل هفت کارگروه همچون سلامت، حقوق شهروندی و اقتصاد، حقوق شهروندی و امور اداری و رفاهی و ... اشاره کرد و گفت: نظارت بر اجرای حقوق شهروندی در استان‌ها را با جدیت دنبال کردیم به نحوی که در حال حاضر گفتمان حقوق شهروندی در مسیر سالمی در حال اجرا است و سازمان‌های مردم نهاد نیز در این زمینه با خود همراه کردیم.

در ادامه این مراسم شهیندخت مولاوردی، معاون سابق گروه زنان و خانواده رئیس جمهور و دستیار ویژه جدید رئیس جمهور در حقوق شهروندی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته پرداخت و گفت: نزدیک به چهل سال است که زنان در جمهوری اسلامی ایران به عنوان نیروی تاثیر گذار حضور و قدرت خود را به رخ می‌کشند و از حوزه علم و دانش گرفته تا مشاغل سیاسی و اقتصادی حضور پررنگ دارند.

وی با بیان اینکه زنان به تدریج برای کسب حقوقشان تلاش کردند اظهار کرد: امروز زنان در دانشگاه‌ها حضور پیدا کرده‌اند و به زودی نیز سهم خود را از بازار کار به دست می‌آورند.

وی تدوین 31 گزارش استانی در حوزه زنان، تدوین پنج گزارش در حوزه‌های خانواده، سلامت، آسیب‌های اجتماعی، بیمه و بازار کار، انجام پروژه مطالبات و انتظارات زنان، شناسایی و مدیریت ظرفیت‌ها و در پیش گرفتن سیاست توان افزایی دختران و زنان را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته برشمرد و عنوان کرد: ارتقاء سطح بهداشت زنان و خانواده در مناطق محروم را با جدیت دنبال کردیم وی توجه متوازن به حوزه زنان و خانواده را از راهبردهای اصلی این معاونت در دولت یازدهم خواند و گفت: اولویت ما تقویت کارکردهای خانواده بود و در تلاش بودیم میان اشتغال زنان و مسائل مربوط به خانواده توازن ایجاد کنیم اما در این راستا آماج بسیاری از تهمت‌ها، تخریبها و ناملایمت‌ها قرار گرفتیم.

از دیگر سخنران این مراسم معصومه ابتکار، معاون جدید رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بود وی با اشاره به اینکه در این معاونت گام‌های خوبی در جهت نهادینه شدن جایگاه زن و ارتقاء وضعیت خانواده برداشته شده است گفت: امیدواریم به آنچه که در شان زن و خانواده ایرانی است دست یابیم.

وی بر ضرورت همفکری برای اعتلای جایگاه خانواده و زنان تاکید و تصریح کرد: نگاه متوازن و متعادل قرآن کریم به انسان‌ها باید در سیاست‌ها و برنامه ریزی‌هایمان لحاظ شود و بوی از تبعیض از قوانین به مشام نرسد. چرا که این تبعیض‌ها با تعالیم دین اسلام همخوانی ندارد.

ابتکار با تاکید بر اینکه ساز و کارهای همکاری‌های بین بخشی،ملی و استانی باید تقویت شود گفت: خانواده پیش برنده اقتصاد مقاومتی است پس باید خانواده‌های داشته باشیم که مزین به دو صفت اخلاق و اعتدال باشند و افراد خانواده در آن احساس امنیت کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به عملکرد امام خمینی(ره) در راستای ایجاد زمینه‌های فعالیت‌های اجتماعی برای زنان تصریح کرد: الگوی فعالیت اجتماعی زن مسلمان باید از ایران اسلامی منتشر شود و از تجربه‌های موفق سایر ملل با حفظ الگوی بومی ایرانی اسلامی بهره برد.

در پایان این مراسم نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور نیز ضمن اعطای احکام جدی اظهار کرد: امسال به عنوان اقتصاد مقاومتی مزین شده است و هر مدیری باید وظایف و ماموریت‌های خود را با این اولویت سمت و سو دهد.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه‌های عظیم انسانی و مادی باید در کشور احساس امنیت داشته باشند اظهار کرد: توانمندی اقتصاد ایران و مساعدتر شدن فضاهای کسب و کار نیاز به این دارد که پیام امنیت و فضای حقوقی امن را به سراسر جهان مخابره کنیم.

نهاوندیان روزی که هر انسانی در نظام اسلامی از امنیت حیثیت برخوردار باشد را روز شکوفای ملت دانست و اظهار کرد: پیام امنیت حقوقی، حیثیتی و اقتصادی باید به جهانیان مخابره کنیم.

captcha