گیلان همانند نگین درخشان فرهنگی در دنیا معرفی شده است
کد خبر: 3631465
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

گیلان همانند نگین درخشان فرهنگی در دنیا معرفی شده است

گروه اجتماعی: مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان گفت: وجود زیربناهای گسترده فرهنگی و مهد پرورش بزرگان و اندیشمندان دنیا استان گیلان را همانند نگین درخشان فرهنگی در دنیا معرفی کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، علی پورحسن، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان، با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیری مستقیم در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه دارد گفت: داشتن امکانات و تجهیزات کامل در حوزه کتاب و کتابخوانی حق مسلم استان گیلان است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان با اشاره به اینکه گیلان مهد فرهنگ محسوب می‌شود گفت: وجود زیربناهای گسترده فرهنگی و مهد پرورش بزرگان و اندیشمندان دنیا استان گیلان را همانند نگین درخشان فرهنگی در دنیا معرفی کرده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و با بیان اینکه اگر صدها سال برای بزرگداشت مفاخر گیلانی کنگره های متعدد برگزار شود باز حق گیلان به‌درستی ادا نشده است افزود: داشتن امکانات و تجهیزات کامل در حوزه کتاب و کتابخوانی حق مسلم گیلان است.

پورحسن ارتقاء دانش فرهنگی را سبب افزایش سرمایه در جامعه دانست و با بیان اینکه صرف هزینه در راستای فرهنگ سبب کاهش هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌شود تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاثیری مستقیم در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه دارد.

وی با تاکید بر اینکه استان گیلان همواره سابقه‌ای درخشان در حوزه اقدامات تاثیرگذار فرهنگی در کشور دارد خاطرنشان کرد: استان گیلان در دامان سرسبز خود مفاخر و دانشمندان مطرح دنیای امروز را پرورانده و این نیازمند ارتقاء تجهیزات فرهنگی است.

captcha