کتاب و کتابخوانی؛ عامل همبستگی و سلامت اجتماعی
کد خبر: 3631467
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
نوری تاکید کرد:

کتاب و کتابخوانی؛ عامل همبستگی و سلامت اجتماعی

گروه احتماعی: مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان گیلان پس از آیین معارفه و در سخنانی با بیان اینکه عصر حاضر، عصر اطلاعات است گفت: دانش و آگاهی قدرت ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان ، هادی نوری در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: هر کشوری که از اطلاعات بیشتری برخوردار باشد در مناسبات جهانی نیز قدرتمندتر است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه کتاب و کتابخوانی عامل همبستگی و سلامت اجتماعی بوده و در همه حوزه‌ها تاثیرگذار است اظهار کرد: کتاب و کتابخوانی در حوزه اقتصاد تولید ثروت کرده، در حوزه سیاست قدرت ایجاد می‌کند و در حوزه اجتماعی سلامت و آرامش را به همراه دارد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت کتابداران تصریح کرد: خبرهای خوشی در راه است و اجرای این طرح موجب خدمتگذاری بهتر کتابداران به مردم خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه ارتقا سطح مطالعه نیازمند عزم جمعی جدی است گفت: باید نگاه ویژه‌ایی از سوی مسئولان استانی نسبت به کتابخانه‌های عمومی استان وجود داشته باشد.

وی با اشاره به حضور جوانان در قلیان‌سراها و امکانات رایگان برخی از این اماکن برای جذب جوانان تصریح کرد: باید امکانات مناسب در اختیار جوانان قرار دهیم تا کتابخانه‌ها محل حضور جوانان و نوجوانان و همه اقشار جامعه باشد.

نوری در ادامه صحبت های خود با اشاره به لزوم بروز رسانی و حرکت به سمت الکترونیکی کردن فعالیت کتابخانه های عمومی تاکید کرد: ۱۰ درصد کتابخانه‌های عمومی گیلان به WIFI مجهز می‌شوند تا بتوانیم کتابخانه‌ها را مکان تجمع جوانان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه ارتقا آگاهی عمومی از طریق دسترسی به منابع و تبادل اندیشه‌ها از اصلی‌ترین اهداف سند چشم انداز توسعه است خاطرنشان کرد: در کتابخانه‌های استان به روی نخبگان و عموم مردم استان باز است.

وی ضمن قدردانی از حضور کتابداران در این مراسم خاطرنشان کرد: باید همه توان خود را برای بهبود شرایط معیشتی و فضای کتابخانه ها برای کتابداران و کارکنان مجموعه فراهم آوریم و انشاله شاهد آن باشیم که همه این بار سنگین ترویج فرهنگ مطالعه بر دوش دست اندرکاران مجموعه کتابخانه ها بیفتد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان اضافه کرد: اگر عزم جدی و هم افزایی درستی در استان برای حل این مشکلات شکل نگیرد این مشکلات قابل حل نخواهد بود. وی از همه مسئولین استانی و نمایندگان مردم گیلان خواست نگاه ویژه ای به مسائل مربوط به حوزه کتابخانه های داشته باشند.

نوری در پایان خاطرنشان کرد: کتابداران کتابخانه های عمومی کتاب آوران صرف نیستند و برعکس کتابداران ما صفیران فرهنگی ما هستند و ما به  جهت گستردگی کوششی که کتابداران در شهرها، روستاهای دورافتاده دارند باید از ایشان به خاطر برعهده گرفتن این نقش مهم قدردانی کرد. وی همچنین از کتابخانه های عمومی به عنوان پاتوق های فرهنگی یاد کرد و گفت: این مراکز باید پویاتر و در اختیار عموم مردم قرار گیرد.

با تمام توان در خدمت اهداف مجموعه کتابخانه های عمومی خواهم بود

در ابتدای این مراسم نیز سرپرست پیشین اداره کل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه قصد ارائه گزارش از عملکرد مجموعه را ندارد خاطرنشان کرد با تمام توان در خدمت اهداف مجموعه کتابخانه های عمومی خواهم بود و کارهای بسیاری هست که باید در راستای اهداف و سند چشم انداز نهاد به انجام برسد.

زهرا بدن آرا ضمن قدردانی از کلیه کتابداران، کارشناسان و مسئولین ستادی اداره کل خاطرنشان کرد: در طول مدت سرپرستی مجموعه کتابخانه های استان همدلی دست اندرکاران این مجموعه حرکت روبه جلو را تداوم بخشید.

یادآور می شود، پس از این مراسم اسماعیل شفاعی؛ معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مرتضی محمدزاده؛ مدیرکل امور مجلس و استانهای این نهاد با همراهی هادی نوری؛ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان از کتابخانه عمومی گویا و بریل خاتم الانبیا(ص) رشت بازدید و با کتابداران این کتابخانه دیدار و گفتگو کردند.

captcha