62 اثر به دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی و سومین جشنواره تئاترجوان رسید
کد خبر: 3631473
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶

62 اثر به دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی و سومین جشنواره تئاترجوان رسید

گروه فرهنگی: 62 اثر به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی و سومین جشنواره تئاترجوان(کوتاه) استان رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی،؛ سرپرست معاونت هنری این اداره کل با اعلام این خبر گفت: این جشنواره در 3 بخش مسابقه استانی، کوتاه و ویژه شعار سال برگزار می شود.
«ابوالحسن حیدری»  با اشاره به تعداد آثار رسیده به دوازدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی افزود: از مجموع 36 اثر، شهرستان بجنورد 24 اثر، اسفراین 4 اثر، جاجرم و فاروج هر کدام 3 اثر و شیروان و گرمه به طور جداگانه یک اثر به دبیرخانه ارسال کردند.
وی با بیان این که سومین جشنواره تئاتر جوان(کوتاه)  نیز به صورت بخشی مستقل و هم‌زمان با دوازدهمین جشنواره تئاتر استانی برگزار می شود، اظهارکرد: 26 اثر نیز به دبیرخانه سومین جشنواره تئاتر جوان(کوتاه) رسیده که 16 اثر از بجنورد ،6 اثر از اسفراین و 3 اثر از جاجرم و یک اثر از گرمه است.
وی ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط موثر تماشاگران با آثار نمایشی را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان و تصریح کرد:  هفتم شهریور ماه بازبینی آثار شروع می شوند.
حیدری گفت: آثار نمایشی با موضوع شعار سال ( اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال)و همچنین فرهنگ بومی و آئینی خراسان شمالی،ملی، ارزش های اسلامی دفاع مقدس و معضلات اجتماع در اولویت قرار خواهد گرفت و بدیع بودن و خلاقیت در اجرای آثار برای ارزیابی هیأت انتخاب تأثیر گذار خواهد بود.
وی با اشاره به این که هیئت داوران جشنواره تئاتر استانی بر اساس کیفیت آثار حداکثر 2 نمایش را به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی می کنند، خاطرنشان کرد: این جشنواره  25 تا 27 شهریورماه  در مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار می شود.
captcha