بازارچه نیکوکاری خیر و خرید همدم افتتاح شد
کد خبر: 3631482
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

بازارچه نیکوکاری خیر و خرید همدم افتتاح شد

گروه اجتماعی: ششمین بازارچه نیکوکاری موسسه خیریه توانبخشی همدم با عنوان خیر و خرید به منظور معرفی دستاوردهای مددجویان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ششمین بازارچه نیکوکاری موسسه خیریه توانبخشی همدم با عنوان خیر و خرید شب گذشته 25 مردادماه با با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و خیران برگزار شد.
بنابراین گزارش، بازارچه نیکوکاری خیر و خرید برای چهارمین سال متوالی و ششمین مرتبه با اهداف خیرخواهانه در محل موسسه خیریه توانبخشی همدم برگزار می‌شود.
در این بازارچه 35 غرفه آزاد شامل چرم مشهد، چینی مقصود، فرش مشهد، پوشاک، خوار و بار و ... و 5 غرفه شامل صنایع دستی مددجویان موسسه همدم برپا شده است.
این گزارش می‌افزاید: 20 تا 100 درصد منافع فروش محصولات و صنایع در غرفه‌های آزاد از سوی غرفه‌داران برای موسسه خیریه اهدا خواهد شد.
در حاشیه این مراسم زهرا حجت، مدیرعامل موسسه همدم در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: موسسه خیریه توانبخشی همدم از سال 1361 تحت نظر سازمان بهزیستی فعالیت خود را آغاز کرد، در سال 1383 نوع مدیریت مجموعه، به شیوه هیئت امنایی تغییر یافت و در سال 1384 موسسه به طور کامل از سازمان بهزیستی مستقل شد و تحت عنوان «خیریه توانمندسازی و حمایت از معلولان» به هیئت امنا واگذار شد.
وی با بیان اینکه از سال 81 در این مرکز فعالیت می‌کند، افزود: در ابتدا با پذیرش 60 دختر تحت نظر سازمان بهزیستی و در ابتدای واگذاری موسسه به هیات امنا 186 مددجو و 93 کارمند رسمی در این مرکز مشغول خدمت بودند.
حجت اضافه کرد: این رقم در حال حاضر به 400 مددجو، 136 نیروی قراردادی تغییر یافته است که به طور شبانه‌روزی از آنها نگهداری می‌شود.
وی نشان دادن توانمندی مددجویان موسسه را مهم‌ترین هدف برپایی بازارچه نیکوکاری برشمرد و اظهار کرد: این بازارچه در راستای عرضه محصولات و هنرهای دستی این عزیزان برگزار شده که علاوه بر آشنا شدن مردم با موسسه، جذب خیر را نیز به همراه دارد.
حضور اعضای هیئت موتور سواری خراسان رضوی به تعداد 15 نفر به منظور ایجاد شور و نشاط و اجرای گروه سرود همدم نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
یادآور می‌شود، بازارچه نیکوکاری خیر و خرید موسسه خیریه توانبخشی همدم از 25 تا 29 مردادماه از ساعت 17 الی 23 ویژه عموم هموطنان دایر است، این بازارچه در محل موسسه خیریه توانبخشی همدم(فتح المبین) واقع در عبدالمطلب 58، قائم 4 واقع شده است.
captcha