انجام وظیفه در نگاه آخر/ موسیقی ارزشی حال خوبی ندارد
کد خبر: 3631518
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
یک خواننده ارزشی بیان کرد:

انجام وظیفه در نگاه آخر/ موسیقی ارزشی حال خوبی ندارد

کانون خبرنگاران نبأ: سید حمزه موسوی بیان کرد: قصد داشتم با خواندن این اثر مطالبی را که شهید محسن حججی در فایل صوتی به همسر و فرزندش گفته بود را به گوش مخاطبین برسانم و از این فایل در آهنگ نیز استفاده کردم.

قطعه موسیقی نگاه آخر با ترانه‌سرایی قاسم صرافان، خوانندگی و آهنگ سازی سید حمزه موسوی، تنظیم مهدی شکارچی، میکس و مسترینگ مهدی نوری و گرافیک یاسر لاری به شهید محسن حجی تقدیم شد.

 خواننده این اثر ارزشی سید حمزه موسوی در رابطه با عامل اصلی تولید اثر در گفت وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ بیان کرد: فرد یا شخص خاصی باعث تولید این اثر نشده بلکه هدف و اعتقاد یک خواننده ارزشی این است که اگر جایی احساس کند جای اثری تأثیرگذار خالی است باید وارد صحنه شود و بخواند در اصل این وظیفه یک خواننده ارزشی است که چنین اثری را بخواند.

هدف رساندن پیام شهید به گوش مخاطبین بود
وی ادامه داد: قصد داشتم با خواندن این اثر مطالبی را که شهید محسن حججی در فایل صوتی به همسر و فرزندش گفته بود را به گوش مخاطبین برسانم و از این فایل در آهنگ نیز استفاده کردم تا تأثیر گذاری کلام بیشتر شود و مردم از هدف شهید باخبر شوند که این شهید و عزیزان دیگر بخاطر پست، مقام و یا پول به سوریه نرفتند بلکه به خاطر دفاع از حرم و اعتقاداتشان وارد میدان شدند.

این خواننده ارزشی احساسش نسبت به شهدای مدافع حرم را اینگونه بیان کرد: به زبان آوردن و بیان کردن این احساسات یک حالت مصنوعی دارد زیراکه مثلٱ من دوست دارم جزء شهدای مدافع حرم باشم ولی این امر لیاقتی می‌خواهد که قسمت هر کسی نمی‌شود پس مجبوریم از طریق حرفه‌ایی که داریم در این کار قدم بگذاریم و درواقع یک تمرینی انجام دهیم و خود را برای به دست آوردن آن هدف بزرگ آماده کنیم.

اگر شهدای مدافع حرم نباشند جنگ وارد خانه‌هایمان می‌شود
موسوی تصریح کرد: اگر این شهدای مدافع حرم نباشند تنها حرم عمه جانمان به خطر نمی‌افتد بلکه مرز کشورمان هم تهدید می‌شود و جنگ وارد خاک و خانه‌های ما هم می‌شود.

وی در رابطه با نحوه ادامه دادن راه شهیدان اظهار کرد: هر کس با هر هنر و حرفه‌ایی باید این راه را ادامه دهد معرفی شهدا، یادآوری وصیت‌های آنان، که مهمترین راه عمل به وصیت این بزرگان و پایمال نکردن خونشان است حتی خواندن قطعات موسیقی در خصوص شهدا نیز یکی از جمله راه‌های استوار کردن و زنده نگه داشتن نام و یاد شهیدان است.

موسیقی ارزشی حال خوبی ندارد

این خواننده جوان در پایان یکی از دغدغه‌های کارش را این گونه بیان کرد: ۱۰ سال است که کارم خوانندگی ارزشی است و به نظرم این نوع موسیقی پایه تمام موسیقی‌های جمهوری اسلامی است پس بهتر است که توجه بیشتری به این رشته شود و به خاطر اعتقادات و ارزش‌ها کار تولید کرد که کار من در ابتدا با تولید ترانه بی‌سیم چی با آقای زمانی و کربلا کربلا که تلفیقی با اثر اکبر شریعت خواننده زمان جنگ استارت خوبی داشت ولی متآسفانه بعد مؤسساتی که کار در آن‌ها تولید می‌شد ضعیف شد که اگر حال این موسیقی مانند زمان آغازش یعنی سال 93 شود قطعاً جایگاه خوبی پیدا خواهد کرد.

زینب رحیمی
captcha