نقش زنان در جریان‌های عاشورا و مهدویت غیرقابل‌انکار است
کد خبر: 3631526
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
حجت‌الاسلام سرافراز تصریح کرد:

نقش زنان در جریان‌های عاشورا و مهدویت غیرقابل‌انکار است

گروه فرهنگی: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: زنان در دو جریان عاشورا و مهدویت نقش بسیار مهم و مؤثری دارند که غیرقابل‌انکار است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، به نقل از بسیج، حجت‌الاسلام کریم سرافراز، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قمر بنی هاشم (ع) استان در آئین مسابقات قرآنی خواهران شاغل و بسیجی سپاه استان با اشاره به فرمایشات امام صادق علیه السلام اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند که مراقب باشید در بین مردم اولیای الهی قرار داده شده که با رنگ و لباس مشخص نمی‌شوند و مبادا انسانی را را کوچک شمارید شاید او یکی از اولیای الهی باشد.
حجت الاسلام کریم سرافراز شهادت ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت شهید مدافع حرم حججی عنوان داشت: این شهید بزرگوار از نسل انقلاب بود و زمانی که برخی از نمایندگان ما عزت و افتخار را در عکس گرفتن با بیگانه می‌دیدن و عزت انقلابی ملت را زیر سوال بردند این شهید حججی بود که با عزت و غرور ملی ما را احیا ء کرد.
وی با اشاره به بررسی نقش زنان در گسترش فرهنگ مهدویت، خاطرنشان کرد: زنان در دو جریان عاشورا و مهدویت نقش بسیار مهم و موثری دارند که غیرقابل انکار است.
این مقام مسئول با بیان اینکه خداوند واقعه عاشورا را به عنوان الگویی برای تربیت نسل قرار داده است و جایگاه بی بدیلی برای زنان قائل شده است، بیان داشت: نقش عمده زنان در عاشورا نقش پیام رسانی بود که حضرت زینب سلام الله علیها توانست پیام عاشورا را به عالم ابلاغ کند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام استان افزود: اگر کربلا با خون سید الشهداء علیه السلام آغاز شد با تلاش بانوان کربلا به ویژه حضرت زینب سلام الله علیها ماندگار ماند.
حجت الاسلام سرافراز تصریح کرد: طبق روایتی که از امام باقر علیه السلام وجود دارد از 313 یار امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف 50 نفر از آنان از بانوان هستند.
وی با بیان روایتی از امام رضا علیه السلام اظهار کرد: در زمان ظهور 13 نفر از بانوان شهیده رجعت خواهند کرد که دشمن شناسی و دشمن ستیزی ویژگی بارز این بانوان می‌باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم بانوان رجعت کننده حجاب و عفاف آنها است که این مهم از خصوصیت های بارز بانوان مسلمان می‌باشد.
حجت الاسلام سرافراز با بیان اینکه دو گروه زنان و خانواده نقش ویژه در تعجیل یا تاخیر در امر فرج دارند، گفت: دشمنان به خوبی به رسالت زن و خانواده و نقش انان در تحقق تمدن مهدویت پی برده اند و بر همین اساس عمده تلاش و سرمایه خود را بر روی زن و خانواده متمرکز کردند.
وی افزود: آنان می‌دانند که اگر زنان و خانواده را از مهدویت جدا کنند و به ابتذال ببرند می‌توانند به اسلام آسیب بزنند و در امر فرج تاخیر بیندازند.
این مقام مسئول بیان داشت: دشمن در تلاش است حجاب و عفاف را از بین زنان حذف کند چرا که می‌داند در یک خانواده عفیف و محجبه فرهنگ مهدویت منتقل و نهادینه می‎شود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمر بنی هاشم علیه السلام تصریح کرد: شراب خواری، رواج موسیقی حرام، نگه‌داری سگ، بی غیرتی مرد و خیانت از جمله آسیب‌هایی است که خانواده ها در دوره آخر الزمان با آن رو به رو می‎شوند.
حجت الاسلام سرافراز در بیان راهکارهای مقابله با فتنه و جریانات ضددینی در آخرالزمان اذعان داشت: امام جواد علیه السلام  فرمودند: در دوران آخرالزمان فتنه هایی برپا می شود که فرد شب ایمان دارد و صبح ایمان خود را از دست داده است.
وی ادامه داد:  این امام بزرگوار همراهی و ملازمت با خانواده را راهکار در امان ماندن از فتنه می دانند و می فرمایند: برای خانواده های خود هم چون فرش باشید یعنی ستون و حمایت گر خانواده خود باشید تا فرزندان و خانواده تان از شما جدا نشوند.
کارشناس مسائل مذهبی استغفار به درگاه خداوند و طلب مغفرت، بلند اذان گفتن در خانه و برگزاری هیئات مذهبی که ذکر اهل بیت علیهم السلام و معارف دینی در آن تبیین شود را از دیگر راه های مصون ماندن از بلایای معرفتی آخرالزمان دانست.
حجت الاسلام کریم سرافراز در پایان سخنان خود لزوم تبعیت محض از ولی فقیه را از وظایف مهم مسلمانان دانست و افزود: اگر  بخواهیم در صراط مستقیم گام برداریم و با طوفان های سهمگین حوادث از مسیر حق منحرف نشویم راهش این است که ملازم و در تبعیت محض نائب بر حق امام عصر (عجل الله و تعالی فرجه الشریف) امام خامنه ای (مدظله العالی) باشیم.

captcha