فرهنگ مد و لباس براساس موازین اسلامی و ایرانی طراحی و عرضه شود
کد خبر: 3631542
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶

فرهنگ مد و لباس براساس موازین اسلامی و ایرانی طراحی و عرضه شود

گروه اجتماعی: دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، گفت: لباسی که بر تن هر ایرانی است نشانگر فرهنگ ملی او بوده و فرهنگ مد و لباس کشور باید براساس موازین اسلامی و ایرانی طراحی و عرضه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حمید قبادی، مشاور معاون هنری وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی و دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، عصر روز چهارشنبه 25 مردادماه در آیین اختتامیه سومین جشنواره استانی مد و لباس آذربایجان‌شرقی، گفت: لباسی که بر تن هر ایرانی است نشانگر فرهنگ ملی او بوده و فرهنگ مد و لباس کشور باید براساس موازین اسلامی و ایرانی طراحی و عرضه شود.
وی اظهار کرد: بر اساس قانون و آموزه‌ها، لباس چه یک محصول داخلی و چه یک محصول خارجی باشد در نهایت یک محصول فرهنگی بوده و با ورود برخی از نمونه‌های مبتذل که با فرهنگ ما هماهنگی ندارد، دچار چالش می‌شویم.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور یادآوری کرد: ما براساس سلیقه شخصی خود نمی‌توانیم هنرنمایی کنیم و باید به نظام ارزشی کشور توجه داشته باشیم.
قبادی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های استانی، راهی برای ارتباط بیشتر طراحان و تولیدکنندگان پوشاک است، ادامه داد: همت برای برپایی این جشنواره و نمایشگاه‌های استانی با تشویق و ایجاد انگیزه از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جریان‌ساز رویدادی فرهنگی و هنری است که با هم‌افزایی تمامی نیروها زمینه‌های تعامل بیشتر طراحان، تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات مد و لباس را افزایش می دهد.
وی فراهم آوردن زمینه مناسب برای کشف، بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو مرتبط با پوشاک و منسوجات اسلامی- ایرانی و ایجاد فضای مناسب برای انتقال و تبادل دانش بومی را از نتایج گردهمایی های مد و لباس اعلام کرد.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تمامی استان‌ها را در استفاده از محصولات ایرانی سهیم دانست و اظهار کرد: نگاه ویژه برای بومی‌سازی صنعت مد بیش از هر عامل دیگری تاکید دارد که تمامی استان‌های کشور باید به تحقق شعار 'با افتخار ساخت ایران' پی برده و بکوشند که تابلوی برندهای متعلق به منطقه خود را بر سردر فروشگاه‌ها نصب کنند.
قبادی افزود: در این راستا باید تمامی ادارات، سازمان‌ها، ارگان‌ها و موسسات فرهنگی و هنری فعال در حوزه مد و لباس، با برداشتن موانع و همدلی، آثاری فاخر و ارزشمند را به جامعه عرضه کنند.
وی یادآوری کرد: باید ارتباطی صحیح، مستحکم و مداوم میان طراحان و صنعت برقرار کرد تا مردم و مخاطبان در همه جای دنیا بتوانند از سلیقه و ذائقه هنر ایرانی بهره‌مند شوند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: کارگروه مد و لباس در راستای اعتلای هنر ملی طراحی لباس ایرانی و اسلامی، از فعالیت‌های غیر دولتی همواره حمایت کرده و ضرورت هم افزایی فعالیت‌های مشترک را در اولویت قرار داده است.
قبادی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها هم باید به ‌عنوان یکی از متولیان اصلی ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی با برگزاری نمایشگاه‌های مختلف و حمایت از آثار فاخر هنرمندان در عرصه مد و لباس در راستای گسترش سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب گام بردارند و از همین دریچه، زمینه‌ساز تحقق شعار سال 'اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال' باشند.
captcha