لباس؛ نشانگر فرهنگ یک ملت است
کد خبر: 3631550
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

لباس؛ نشانگر فرهنگ یک ملت است

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، گفت: لباس پدیده عادی پوشش نبوده بلکه نشانگر فرهنگ و ارزش‌های یک ملت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عصر روز چهارشنبه 25 مردادماه در ایین اختتامیه سومین جشنواره مد و لباس استان، گفت: لباس پدیده عادی پوشش نبوده بلکه نشانگر فرهنگ و ارزش های یک ملت است.
وی، افزود: هر چه انسان بیشتر به عمق فرهنگ خود تعلق داشته باشد، می‌تواند نمایندگی فرهنگ و ارزش کشور خود را نیز بر عهده بگیرد.
محمدپور، گفت: در فرهنگ ایرانی و اسلامی آراستگی ظاهر به همراه باطن طبق تاکید دین اسلام و ائمه اطهار(ع) همیشه مورد توجه بوده و این اتفاق موجب شده تا ایرانیان در طول تاریخ زبانزد جهانیان باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در تمدن جهان بنا به اسناد تاریخی و مستندات محکم، ایران صاحب جایگاه ویژه و خاصی بود، یادآوری کرد: به طور آشکار می‌توان اثرگذاری فرهنگ آراستگی ایرانیان را در نوع پوشش چینیان و یونانی با لباس ایرانی دید که چگونه با پوشش های ایرانی تفاخر می کردند.
محمدپور افزود: هر زمانی که فرهنگ اصیل ما در مراحل بالای شکوفایی و پیشرفت بوده، دیگران با به تن کردن لباس ایرانی حس تفاخر خود را ارضا می کردند.
وی گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش می کند تا با یاری گرفتن از هنر دست هنرمندان مبنی بر فرهنگ اصیل خود، طرح های لباس و مد ارزنده ای را در محصولات پوشاکی عرضه کند.
captcha