قرآن به هنر منزلت می‌بخشد
کد خبر: 3631589
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷
فیض:

قرآن به هنر منزلت می‌بخشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: اگر کودکان قرآن را در قالب هنر بیاموزند در بزرگسالی می‌توانند به عنوان مسیر روشن، هنر خود را جهت‌دار دنبال کنند. درواقع از هنر برای جهت‌دار کردن هنری دیگر استفاده می‌کنند در این صورت هنر ارزشمند می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش، در آئین اختتامیه بخش هنری چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) استان که امروز 26 مردادماه، در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد گفت: قرآن با هنر نازل شده است. واژگان قرآن همه آهنگین هستند و اگر انسان به عمق معانی قرآن دست یابد هرگز در تمسک به مفاهیم آن غفلت نمی‌کند. 
فیض تصریح کرد: قرآن آمیخته با هنر است اگر این هنر با هنر دومی همچون نقاشی، خوشنویسی، مینیاتور، تهذیب و خط تحریری آمیخته شود قطعا تبلور زیبایی آن چندین برابر خواهد شد. وظیفه خطیر آموزش مبانی قرآن برعهده والدین است، بذری که والدین در در خردسالی در دل فرزندان خود می‌کارند با قرار گرفتن در فضای تربیتی شکوفا می‌شود. 
وی با بیان اینکه والدین برکات آموزش قرآن را در درازمدت می‌بینند، اضافه کرد: یکی از لوازم تلاوت قرآن زیبا خواندن است، هرچه قرآن را با هنرهای مختلف همراه کنیم قطعاً تأثیر آن در جامعه بیشتر خواهد شد.
فیض گفت: اگر کودکان قرآن را در قالب هنر بیاموزند در بزرگسالی می‌توانند به عنوان مسیر روشن، هنر خود را جهت‌دار دنبال کنند. درواقع از هنر برای جهت‌دار کردن هنری دیگر استفاده می‌کنند در این صورت هنر ارزشمند می‌شود.
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: تلفیق قرآن با هنر زمینه ایجاد انس با قرآن و ترویج فرهنگ  قرآنی را فراهم می‌کند. ایده جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) در استان مرکزی قابل تقدیر و در حال رشد است. بهتر است در کنار فعالیت‌های سازمانی فعالیت‌های فرادستگاهی را نیز گسترش دهیم و شاهد ملی شدن چنین طرح‌هایی باشیم.
captcha