آزادگان پیشکسوتان جهاد و شهامت هستند
کد خبر: 3631591
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵

آزادگان پیشکسوتان جهاد و شهامت هستند

گروه اجتماعی: فرمانده سپاه عاشورا، اظهار کرد: آزادگان پیشکسوتان جهاد و شهامت هستند که متاسفانه از یاد رفته‌اند و نباید بگذاریم قهرمانان و اسطوره‌های جامعه ما از یادها بروند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا، امروز در دیدار جمعی از ازادگان با استاندار اذربایجان‌شرقی، که وی نیز یکی از ازادگان می باشد، گفت: در اردوگاه‌ها رزمندگانی که مدارک دکترای تخصصی از دانشگاه‌های معتبر جهانی داشتند در کنار افراد بی سواد و کم سواد حضور داشتند و این امر باعث شد سطوح علمی اسرا به صورت گسترده افزایش یابد و در پایان اسارت فردی بی سواد نبود.
وی ادامه داد: با وجود اینکه جسم اسرا در زندان‌های بعثی در اسارت بود ولی هیچ وقت نتوانستند روح آنان را در قفس بیاندازند.
سردار کریمیان با بیان اینکه آزادگان جامع الشرایط هستند، گفت: سخت ترین روزها را اسرای مجروح تجربه کردند و هر شهیدی که در اردوگاه های عراق به درجه شهادت نایل می شد در بدترین شرایط دفن می شد.
فرمانده سپاه عاشورا، با بیان اینکه آزادگان می‌توانند محور عملیات‌های فرهنگی باشند، افزود: 95 درصد خاطرات آزادگان بیان نشده و ضروری است این خاطران بیان شود.
وی، اضافه کرد: آزادگان با بصیرت تر، آگاه تر و توانمندتر از قبل به کشور بازگشتند و آمایش سرزمینی آزادگان در سراسر ایران اسلامی گسترده است.
وی ادامه داد: آزادگان پیشکسوتان جهاد و شهامت هستند که متاسفانه از یاد رفته‌اند و نباید بگذاریم قهرمانان و اسطوره‌های جامعه ما از یادها بروند.
کریمیان با اشاره به وضعیت معیشت برخی از آزادگان گفت: ضروری است ارزیابی هایی از وضعیت اجتماعی و معیشتی آزادگان در استان انجام شود و سپاه این آمادگی را دارد که حمایت کند.
فرمانده سپاه عاشورا، اظهار کرد: نباید بگذاریم آزادگانی که اسوه‌های صبرو مقاومت هستند زیر بار مشکلات معیشتی کمر خم کنند.
captcha