بازخورد خوب مخاطبان از «مجله اطلاع‌رسانی رصد»
کد خبر: 3631611
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
تهیه‌کننده رصد بیان کرد:

بازخورد خوب مخاطبان از «مجله اطلاع‌رسانی رصد»

گروه فعالیت‌های قرآنی: سری جدید برنامه «رصد» تحت عنوان «مجله اطلاع‌رسانی رصد» با آیتم‌های جدید و متنوع روزهای زوج به صورت زنده تقدیم علاقه‌‌مندان می‌شود و هم‌اکنون نیز چند قسمت از آن پخش شده است.

بازخورد خوب مخاطبان از «مجله اطلاع‌رسانی رصد»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، یکی از برنامه‌هایی که در حوزه اطلاع‌رسانی و تحليل فعاليت‌هاي قرآني كشور از شبکه قرآن و معارف سیما و از ابتدای مهرماه سال 95 پخش شد، برنامه‌ای تحت عنوان «رصد» بود که تهیه‌کنندگی آن را «حمید علیزاده» برعهده داشت.
پس از گذشت چند ماه از پخش برنامه، تغییراتی در آن ایجاد شد و در حال حاضر نیز سری جدید این برنامه تحت عنوان «مجله اطلاع‌رسانی رصد» در روزهای زوج هفته از گروه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن تقدیم علاقه‌مندان می‌شود که البته آیتم‌های دیگری به آن اضافه شده است.
تهیه‌کننده این برنامه نیز در سری جدید تغییر یافته و «محمد تربتی‌طرقبه» این مسئولیت را برعهده دارد، تربتی که دانش‌آموخته رشته کارگردانی‌حرفه‌ای است، آثاری را در کسوت تهیه‌کننده یا کارگردان تولید کرده که از جمله می‌توان به «گزیده آدینه»، فیلم داستانی «تکرار خاطره‌‌ها»، مجموعه مستند «قرآن در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)» و برنامه «پرسمان» اشاره کرد که مورد اخیر مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت.
تربتی به منظور ارائه گزارشی از جدیدترین آیتم‌های این برنامه در گفت‌وگو با ایکنا افزود: برنامه رصد، مدتی است با عنوان «مجله اطلاع‌رسانی رصد» روی آنتن می‌رود که علاوه بر اخبار قرآنی و بحث اطلاع‌رسانی و تحلیل‌ها که در گذشته نیز وجود داشت، اخبار معارفی هم به آن افزوده شده است.
وی در ادامه افزود: برنامه در روزهای زوج هفته و از ساعت 19 تا 20 روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود و با اضافه کردن بخش‌های مختلف، سعی شده ساختار بهتری را در سری جدید رصد ارائه دهیم که برای مخاطب هم جذاب‌تر باشد و بتوانیم با ضرب‌آهنگ تندتر، اطلاعات بیشتری در اختیار مخاطبان بگذاریم.
تربتی تصریح کرد: یکی از آیتم‌های برنامه با عنوان «نوبرانه» است که توسط متین‌السادات عرب‌زاده به معرفی تازه‌های نشر در حوزه قرآن، نرم‌افزارهای قرآنی و پیج‌خوانی فعالان قرآنی که در شبکه‌های اجتماعی مجازی فعالیت دارند، می‌پردازد، همچنین کانال‌های مفید تلگرام که محتوای خوبی را مطرح می‌کند نیز معرفی می‌شود.
تهیه‌کننده برنامه «مجله اطلاع‌رسانی رصد» در ادامه بیان کرد: آیتم «خبر دارید»؟ نیز یکی دیگر از بخش‌های برنامه است که امیرحسین سپهری، مجری آن است و به معرفی محافل قرآنی سراسر کشور می‌پردازد و اساتید مطرحی که در سراسر کشور جلسات قرآن دارند معرفی می‌شوند و نشانی و روز برگزاری جلسه نیز به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.
وی تصریح کرد: البته اگر از این جلسه عکسی هم وجود داشته باشد، نمایش داده می‌شود و لزوما این بخش دارای دیالوگ صرف نیست و متن و عکس نیز دارد علاوه بر این که در بستر گرافیکی طراحی شده است.
تربتی بیان کرد: آیتم بعدی که روزهای چهارشنبه از این برنامه پخش می‌شود، بخش بین‌الملل است که با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با رایزن‌های فرهنگی ایران ارتباط اسکایپی داریم که به گزارش فعالیت‌های فرهنگی در آن کشور می‌پردازند و تاکنون نیز با کشورهای اوگاندا، بوسنی و هرزگوین، آفریقای جنوبی و مالزی ارتباط برقرار شده و ادامه‌دار خواهد بود.
وی در ادامه افزود: یک بخش انتقادی نیز با عنوان «خط ویژه» داریم که اجرای آن برعهده «مهدی احمدی» است و اگر به یک رویداد رویکرد انتقادی داشته باشیم در این آیتم پخش خواهد شد که علاوه بر اجرای احمدی، کارشناسانی نیز در مورد آن رویداد توضیحاتی ارائه می‌کنند و در واقع این بخش یک بسته نقادانه ترکیبی است.
تربتی گفت: گزارشات فعالیت‌های قرآنی نیز بخش دیگری از برنامه را تشکیل می‌دهد و هر کجا که رویدادی وجود داشته باشد، دوربین رصد در آنجا حضور می‌یابد و نمونه آن نیز مسابقات قرآن استان تهران بود.
وی با اشاره به این‌که روزهای شنبه دو برنامه رصد روی آنتن می‌رود، بیان کرد: شنبه‌ها دو برنامه رصد داریم که ویژه مسابقات کشوری ارومیه است و البته نزدیک مسابقات، برنامه رصد برای پوشش زنده مسابقات به شهر ارومیه خواهد رفت و از آنجا به صورت زنده پخش خواهد شد.
تهیه‌کننده رصد تصریح کرد: ارتباط با دبیران و خبرنگاران خبرگزاری‌ها به صورت تلفنی را نیز در برنامه داریم که قرار است به زودی خبرگزاری ایکنا هم به ما بپیوندد، خبرگزاری‌ها خبرهای اختصاصی خودشان را توسط نماینده آن خبرگزاری از برنامه رصد به اطلاع مردم می‌رسانند بعد از آن نیز یک گزارش اختصاصی به صورت تصویری پخش می‌شود.
وی بیان کرد: با توجه به مناسبت‌های مختلف، کلیپ‌های مناسبتی هم خواهیم داشت، مثلا در حال حاضر در مورد شهید حججی، نماهنگ‌های مختلفی داریم و احتمالا در هفته دفاع مقدس آیتم ویژه‌ای خواهیم داشت.
تربتی در انتها تصریح کرد: آمار دقیقی از استقبال مخاطبان نداریم، اما شنیده‌ها حاکی از رضایتمندی مخاطبان است و تغییراتی که در فرم برنامه ایجاد شده نشان می‌دهد که بازخورد خوبی در بین مدیران شبکه داشته است.
وی در انتها ضمن تشکر از عوامل سری گذشته «رصد» گفت: در انتها باید از تمامی عزیزانی که در گذشته زحمات زیادی را برای این برنامه کشیدند به ویژه آقای علیزاده تهیه‌کننده سری گذشته رصد تشکر می‌کنم، همچنین از آقای جواد نصیری، سردبیر سابق رصد که در سری جدید در خدمتشان نیستیم هم تشکر می‌کنم.
captcha