ادای احترام جامعه قرآنی به شهید حججی/ راه محسن را ادامه می‌دهیم
کد خبر: 3631691
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵

ادای احترام جامعه قرآنی به شهید حججی/ راه محسن را ادامه می‌دهیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: نجف‌آباد، دیروز میزبان فعالان و چهره‌های قرآنی کشور بود که همه برای ادای احترام به مقام شهید محسن حججی به این شهر سفر کرده بودند تا با برپایی محفل انس با قرآن، یاد و خاطره این شهید را زنده نگه دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، برخی از چهره‌ها و فعالان قرآنی کشور از جمله حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیرشورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور،  مجیدپورزرگری، قاری بین‌المللی قرآن؛ احمدابوالقاسمی، داور و قاری بین‌المللی قرآن؛ مجید نیک دستی، قاری بین‌المللی قرآن؛ محمدرضا ستوده نیا، داور مسابقات قرآن و عضوهیئت علمی دانشگاه اصفهان، صبح روز گذشته پنجشنبه 26مرداد به دیدار خانواه شهید محسن حججی رفتند و با خانواده این شهید دیدار کردند.
جامعه قرآنی کشور به نجف‌آباد و منزل شهید حججی رفتند تا بگویند که راه شهید حججی را ادامه خواهند داد و نخواهند گذاشت که ندای قرآن قطع شود و معارف قرآن و اهل بیت مورد فراموشی قرار گیرد.

ادای احترام جامعه قرآنی کشور به شهید حججی/ جامعه قرآنی، راه شهید حججی را ادامه می‌دهند

در این دیدار آیت‌‌الله دری نجف‌آبادی، عضو مجمع تشخبص مصلحت نظام نیز حضور داشت، وی در این دیدار بیان کرد: شهید محسن حججی ضمن فعالیت‌های قرآنی که داشتند، علاقه زیادی به ارتباط با خداوند داشته که نمونه آن این است که شهید حججی ۴۰ شبانه روز در مسجد جمکران معتکف بوده که پس از آن، خداوند توفیق بزرگ شهادت را به ایشان عنایت کرده است.

ادای احترام جامعه قرآنی کشور به شهید حججی/ جامعه قرآنی، راه شهید حججی را ادامه می‌دهند

همچنین حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نیز در این دیدار گفت: راه شهید محسن حججی، همان راه و مسیر ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی  و حیات بخشی قرآن در جامعه اسلامی می‌باشد و تحقق رسالت قرآنی در واقع ادامه مسیر شهید بزرگوار است.
محمدی اظهار کرد: دو وزنه قرائت قرآن و عمل کردن طبق آموزه‌های قرآن، در گرو زنده نگه داشتن رسالت قرآنی است که راه شهید محسن حججی، مصداقی از این حرکت الهی می‌باشد، لذا این رفتن‌‎های شهادت گونه و این مسیرهای معنوی همچون راه شهید محسن حججی، نماد تحقق یافتن بیش از نیمی از آیات قرآن کریم می‌باشد که این بالاترین مصداق عمل به مضامین قرآن کریم است.
فعالان و چهره‌های قرآنی کشور سپس با حضور در مسجدجامع نجف‌آباد، محفل انس با قرآن را به یاد شهید محسن حججی برپا کردند. در این محفل که با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و فعالان قرآنی حضور داشتند، قاریان بین‌المللی قرآن از جمله مجید پورزرگری، احمد ابوالقاسمی و مجید نیک دستی به قرائت آیات نورانی قرآن کریم پرداختند.
حجت‌الاسلام حمید محمدی، دبیرشورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در این محفل با اشاره به اینکه شهید محسن حججی شهادت لسانی و عملی را به معنای واقعی کلمه در زندگی خویش عملیاتی کرد، گفت: امروز شهید محسن حججی حجت خداوند برای همه ما تمام کرده و حجت خداوند برای همه کارگزاران نظام است.

ادای احترام جامعه قرآنی کشور به شهید حججی/ جامعه قرآنی، راه شهید حججی را ادامه می‌دهند

وی افزود: شهید محسن حججی در مقابل داعش که همان اسلام سفیانی و اسلام آمریکایی و تلفیقی از پستی‌هایی که در جهان عرب به نام اسلام آمریکایی در غرب ترویج می‌شود، ایستادگی کرد و همانند سرور و سالارش،  به دست پلیدترین انسان‌های این عصر که همان آمریکا و صهیونیسم به عنوان اضلاعی از این مثلث خباثت معاصر هستند، سر از تنش جدا شد و به شهادت رسید.
برادر شهید محسن حججی نیز در این مراسم ضمن اشاره به برخی از ویژگی‌ها و خصوصیات شهید حججی، با بیان اینکه محسن به قرآن کریم و تلاوت آن علاقه داشت، تا جایی که محسن به صورت هفتگی و ماهانه میزبان و شرکت کننده در مراسم جزء خوانی  قرآن کریم بود، گفت: محسن  ادامه دهنده راه شهدای جنگ تحمیلی بود. شهید  حججی قبل از شهادتش نیز در حرکت‌های جهادی حضور پررنگ و فعال داشت.
همچنین کوهی، مسئول فرهنگی اداره اوقاف شهرستان نجف آباد با بیان اینکه این برنامه از سوی اداره اوقاف، اداره ارشاد، دفتر امام جمعه نجف‌آباد و جامعه قرآنی شهرستان نجف آباد و با همکاری شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و شبکه قرآن برگزار شد، گفت: هدف برگزاری این مراسم معنوی، زنده نگه داشتن سبک و سیاق زندگی شهید محسن حججی و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و اهل‌بیت و عمل به وصیت شهید حججی بود، زیرا  شهید حججی انس با قرآن کریم داشت و شهادت و  محشور شدن با قرآن و اهل بیت آرزوی او بود.
محفل انس با قرآن کریم، همزمان از شبکه قرآن و صدا و سیمای مرکز اصفهان به صورت زنده پخش شد.

ادای احترام جامعه قرآنی کشور به شهید حججی/ جامعه قرآنی، راه شهید حججی را ادامه می‌دهند

ادای احترام جامعه قرآنی کشور به شهید حججی/ جامعه قرآنی، راه شهید حججی را ادامه می‌دهند
captcha