نقش بی‌بدیل رهبر ایران در شکست داعشی‌های عراق
کد خبر: 3631870
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
خطیب جمعه کویته تبیین کرد:

نقش بی‌بدیل رهبر ایران در شکست داعشی‌های عراق

گروه بین‌الملل: حجت‌الاسلام حسنین وجدانی، خطیب جمعه کویته در خطبه‌های نماز جمعه این شهر یکی از مهم‌ترین عوامل شکست داعش در عراق را تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

نقش بی‌بدیل رهبر ایران در شکست داعشی‌های عراق
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از پاکستان، حجت‌الاسلام حسنین وجدانی، خطیب جمعه کویته دیروز، 27 مردادماه، در خطبه‌های نماز جمعه این شهر یکی از مهم‌ترین عوامل شکست داعش در عراق را تدابیر آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) و فتوای آیت‌الله سید‌علی سیستانی اعلام کرد.
وی افزود: پیروزی در عراق و سوریه نتیجه تدابیر، حکمت و همکاری آیت‌الله خامنه‌ای و فتو‌ای جھاد آیت‌الله سیستانی، فقیه حکیم و موقعیت‌شناس جھان تشیع بوده که نه تنها حامی شیعه بود؛ بلکه حامی انسان‌های مظلوم است. این مرجع جوانان عراق را به خروش وادار کرد و با فتوایش گروه‌های حشدالشعبی(بسیج مردمی عراق) را به وجود آورد. خون جوانان شیعه برای نجات جوانان اهل سنت روی زمین ریخت و کار جوانان عراقی در حمایت از مردم بی‌نظیر بود که همه این‌ها بیانگر تأثیر فتوای آیت‌الله سیستانی است.»
خطیب جمعه کویته با تمجید از نقش بی‌بدیل این دو شخصیت در جھان اسلام تصریح کرد: آنهایی که با نادانی یا توطئه، با مراجع مخالفت می‌کنند سؤال می‌کنم آیا اگر تدابیر و اقدامات این دو فقیه بزرگ جھان اسلام نمی‌بود، آیا امروز کربلا، نجف و حرم بی بی زینب یا کل عراق و سوریه در تسلط داعش نبود؟ َآیا پیروان اهل بیت در کشورهای مختلف با خطر جدی مواجه نمی‌شدند؟
وی با تحسین مراجع تقلید از جوانان خواست توطئه دشمنان اسلام را که می‌خواهند جوانان را از مراجع دور کنند، با بیداری خود خنثی کنند.

captcha