نظارت اساتید قرائت بر نخستین نسخه ده‌گانه مرکز طبع و نشر
کد خبر: 3631894
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲

نظارت اساتید قرائت بر نخستین نسخه ده‌گانه مرکز طبع و نشر

گروه ادب: مدیر نشر مرکز طبع و نشر قرآن کریم از چاپ نخستین نسخه از 10 قرآن این مرکز خبر داد و گفت: اساتید عرصه هنر و قرائت قرآن بر چاپ این مصحف نظارت داشته‌اند.

محمد بابایی،‌ مدیر نشر مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از چاپ قرآن به خط محمدعلی قربانی از اساتید دارالکتابه مرکز خبر داد و گفت: حدود 10 قرآن به رشته تحریر درآمده است که این مصحف، نخستین نسخه آن به شمار می‌آید که برای چاپ ارسال شده است.

وی با اعلام این خبر که چاپ این نسخه تا اواخر شهریورماه به پایان می‌رسد، افزود: صفحه‌بندی این قرآن به همان رویه رایج جهان اسلام در 604 صفحه صورت می‌گیرد که با خط نسخ ایرانی و به صورت فاخر، خوانا و زیبا انجام خواهد شد.

بابایی ادامه داد: اساتید هنری مرکز نظارت مطلوبی روی جنبه‌های خوشنویسی این اثر داشته‌اند. همچنین اساتید حوزه قرائت قرآن نیز با نگاه خوانایی،‌ این مصحف را بررسی کرده‌اند و با هدف ارتقای خوانایی درباره ترکیبات خط تذکراتی داده شده و اصلاحاتی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این مصحف از ویژگی‌های هنری والایی در خط نسخه ایرانی برخوردار است، تاکید کرد: متاسفانه مرکز طبع و نشر قرآن به این موضوع متهم می‌شود که مروج خط عثمان‌طه است و این مصحف و راه‌اندازی دارالکتابه که کاتبان زیادی در آن به خط نسخ ایرانی کتابت می‌کنند، بهترین دلیل در رد این اتهام به شمار می‌آید.

بابایی افزود: این مصحف با خط بسیار زیبا و خوانای نسخ ایرانی کتابت شده و دارای استاندارد فنی و تخصصی بر اساس شیوه و علامتگذاری مرکز طبع و نشر قرآن است.

وی اظهار امیدواری کرد که این مصحف به عنوان یک اثر فاخر در اختیار عموم مردم قرار گیرد و گفت: در نخستین شمارگان چاپ، این مصحف بدون ترجمه چاپ می‌شود تا ویژگی‌های هنری آن معرفی شود و در شمارگان بعدی همراه با ترجمه زیرنویس به چاپ می‌رسد.

captcha