وقف 11 هزار جلد قرآن در استان اصفهان/ پیش‌بینی وقف 100 هزار جلد قرآن تا پایان سال
کد خبر: 3631958
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴

وقف 11 هزار جلد قرآن در استان اصفهان/ پیش‌بینی وقف 100 هزار جلد قرآن تا پایان سال

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از وقف 11 هزار جلد قرآن کریم در طول دو ماه گذشته در استان اصفهان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن امیری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: اداره کل اوقاف استان در راستای  توسعه فرهنگ وقف و گسترش موقوفات قرآنی، طرح وقف یک جلد قرآن کریم را در ماه مبارک رمضان امسال آغاز کرد.
وی افزود: براساس این طرح، هر شهروند می‌تواند با خرید یک جلد قرآن کریم به بهای 60000 هزار ریال، واقف قرآن شود و محل وقف خود را نیز مشخص کند که بیشترین محل‌‌های انتخاب شده مربوط به مناطق محروم، زندان‌ها، کتابخانه‌ها و مدارس است.
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، 11 هزار جلد قرآن کریم وقف شده است که اصفهان، کاشان و نائین بیشترین مشارکت را در اجرای این طرح داشته‌اند.
امیری ادامه داد: بزودی سامانه اینترنتی برای این طرح راه‌انداری خواهد شد که شهروندان بتوانند از طریق اینترنتی قرآن را خریداری و محل وقف خود را نیز مشخص کنند، زیرا اکنون این روند به‌صورت حضوری و با مراجعه به بقاع متبرکه و ادارات اوقاف شهرستان‌ها انجام می‌شود.
وی افزود: اعتبار تهیه این تعداد قرآن کریم نیز از محل اجرای طرح ترویج وقف و مشارکت‌های مردمی تامین شده است.
وی بیان کرد: با توجه به استقبال خوبی که تاکنون از اجرای این طرح شده، پیش بینی می‌کنیم تا پایان سال جاری یکصد هزار جلد قرآن کریم توسط شهروندان استان اصفهان وقف شود.
امیری در ادامه از تشکیل انجمن یاوران وقف مصحف قرآن کریم در اصفهان خبر داد و گفت: این انجمن بزودی و با هدف گسترش فرهنگ وقف قرآن و جمع‌آوری قرآن‌های فرسوده راه‌انداری خواهد شد.
وی در ادامه به موقوفات قرآنی در استان اصفهان اشاره و با بیان اینکه کمتر از ۵ درصد موقوفات در استان اصفهان برای فعالیت‌های قرآنی است، گفت: این ۵ درصد هم صرفا برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی نیست، بلکه در راستای نیات اشخاص وقف کننده است. نیات مذهبی در سطح استان ۵۹ درصد می‌باشد که از این ۵۹ درصد، فقط ۱۱درصد آن مربوط به موقوفات قرآنی است.
وی افزود: از مجموع درآمد موقوفات استان اصفهان، ۱۸ درصد مذهبی و تنها ۲ درصد آن مربوط به قرآن است.
captcha