کنفرانس علمی باروری و ناباروری برگزار می‎شود
کد خبر: 3631988
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

کنفرانس علمی باروری و ناباروری برگزار می‎شود

گروه سلامت: کنفرانس علمی- دوره‌ای باروری و ناباروری از سوی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا جهاد دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه ابن سینا، جهاد دانشگاهی کنفرانس علمی- دوره‌ای باروری و ناباروری با عنوان نارسایی زودرس تخمدان از سوی  مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا جهاد دانشگاهی را برگزار می‌شود.

نیلوفر معترف، جراح و متخصص زنان، زایمان و ناباروری، عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا و دبیر علمی این کنفرانس، در تشریح نارسایی زودرس تخمدان، گفت: Pof یا همان نارسایی زودرس تخمدان، در واقع به از کار افتادگی زودرس تخمدان‌ها(یائسگی زودهنگام) و به از دست رفتن کارکرد تخمدان‌ها پیش از 40 سالگی گفته می‌شود. در این حالت، دوره‌ ماهانه متوقف می‌شود و مقدار هورمون استروژن کاهش و مقدار هورمون تحریک‌کننده فولیکول‌ها(FSH) افزایش می‌یابد.

وی افزود: نارسایی زودرس تخمدان یک تشخیص ناگوار برای بانوان در سنین باروری است و علائم بالینی آن بسیار گوناگون است که در واقع بیماری‌های متعددی می‌تواند منجر به نارسایی زودرس تخمدان شود.

معترف تصریح کرد: استرس روانی، نازایی، پوکی استخوان، بیماری‌های ایسکمیک قلبی و حتی افزایش مرگ و میر از جمله عواقب جدی این نارسایی است که سلامت فرد را تهدید می کند.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا تاکید کرد: کنترل و درمان جهت جلوگیری از عواقب طولانی مدت آن باید بافاصله پس از تشخیص آغاز شود .

وی در خصوص درمان نارسایی زودرس تخمدان، عنوان کرد: درمان با استروژن اصل درمان است و باید درمان هورمونی جهت کاهش علائم کمبود استروژن به بیمار توصیه شود.

این متخصص زنان و زایمان با بیان اینکه شرکت کنندگان در این کنفرانس می‌توانند از امتیاز آموزش مداوم رایگان برخوردار شوند، افزود: پزشکان عمومی، ماماها، متخصصان زنان، بهداشت مادر وکودک، دکتری بهداشت باروری، دکتری ژنتیک انسانی، دکترای ژنتیک مولکولی، فناوری پزشکی و بیولوِژیک تولید مثل گروه های هدف در این کنفرانس علمی- دوره‌ای هستند.

 این کنفرانس علمی، روز یکشنبه 29 مرداد 1396، ساعت 13:30در سالن اجتماعات مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، به آدرس: خیابان شریعتی، نبش خیابان یخچال برگزار خواهد شد.

گفتنی است، کلیه علاقمندان به شرکت در این کنفرانس، می توانند جهت ثبت نام،کسب اطلاعات بیشتر و یا هماهنگی رزرو ثبت نام با شماره 23519 داخلی 607، واحد آموزش، تماس حاصل کنند.

captcha