‌اجرای عملیات عمرانی در 1337 بقعه متبرکه‌
کد خبر: 3632031
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

‌اجرای عملیات عمرانی در 1337 بقعه متبرکه‌

گروه جامعه: مدیرکل اداره نظارت فنی معاونت بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه با اشاره به عملکرد عمرانی سه ماهه این سازمان در عرصه فعالیت‌های عمرانی گفت: هم اکنون در قالب برنامه سال 96، در مجموع 1337 بقعه متبرکه و امامزاده ‌دارای برنامه عمرانی اعم از ساخت و ساز و تکمیل و تجهیز هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ‌‌‌به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه ‌امیر‌حسین روان، مدیرکل اداره نظارت فنی معاونت بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه ضمن تبیین عملکرد این اداره کل در عرصه عمران و آبادانی موقو‌‌‌فات و بقاع متبرکه‌ گفت‌‌: هم‌اکنون 1179 بقعه متبرکه در کشور دارای طرح جامع مصوب جهت احداث، تکمیل و بازسازی هستند و در برنامه عمرانی سال96 هم  از تعداد 1337بقعه دارای برنامه، 368بقعه دارای احداث‌ جدید، 644بقعه فعالیت‌‌‌‌‌های عمرانی‌شان‌ نیمه تمام و  325بقعه‌ در حال عملیات بازسازی، تعمیر و مرمت و نگهداری هستند.

‌روان تاکید کرد:‌‌ تکمیل عملیات عمرانی تعداد 202 بقعه در سال جاری جزء تعهدات مدیران کل استان‌ها  قرار داده شده است و آنها موظف به تکمیل پروژه‌های مذکور تا پایان سال 96 هستند.

مدیر کل اداره نظارت فنی بر موقوفات ‌و بقاع متبرکه با اشاره به پیشرفت عملیات عمرانی در بقاع متبرکه ادامه داد: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در بخش احدات جدید در سه ماهه اول سال جاری 5/68 درصد، بازسازی و تعمیر و نگهداری 100 درصد و احداث بقاع فاقد درآمد 55 درصد بوده است.

وی با اشاره به ضرورت رفاه حال زایران در اماکن متبرکه تصریح کرد: به‌منظور رفاه حال زائرین در سراسر کشور در برنامه سال96 احداث، تکمیل و تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی بقاع و اماکن متبرکه در دستور کار استان‌ها قرار گرفته است و در این راستا مقرر گردید 2776 چشمه سرویس بهداشتی احداث، 1156 چشمه تکمیل و 5432 چشمه تعمیر و تجهیز شود.

 روان یکی از رویکردهای سازمان اوقاف را ارایه خدمات اسکان به زایران و مسافران دانست و افزود: همچنین در راستای رفاه حال زائرین، احداث، تکمیل و بازسازی 77 زائرسرا در کشور در برنامه سال 96 پیش‌بینی شده است که از این تعداد 27 زائرسرا جدید، 32 مورد تکمیل و 16 زائر‌سرا در حال  بازسازی و تعمیر و نگهداری  است.

captcha