بانوان کارآفرین مازندرانی 80میلیارد ریال تسهیلات گرفتند
کد خبر: 3632110
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
مدیرکل امور بانوان و خانواده مازندران:

بانوان کارآفرین مازندرانی 80میلیارد ریال تسهیلات گرفتند

گروه اجتماعی: مدیر کل امور بانوان و خانواده در استانداری مازندران گفت: بانوان کارآفرین مازندرانی 80 میلیارد ریال تسهیلات گرفتند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از ایسنا مریم جمشیدی در گفت و‌گو با ایسنا مازندران گفت: کسب و کار خانگی یکی از مهم ترین حوزه ها در ایجاد کسب و کار بوده و توسط زنان با حذف هزینه های زائد ایاب و ذهاب و هزینه اجاره مکان و استفاده از تجربیات و نیروهای کار تمامی اعضای خانواده جهت کسب و کار خانگی زنان مورد توجه قرار دارد. 
وی افزود: اشتغال زنان یکی از مهم ترین ویژگی های دولت تدبیر و امید به علت مجوزهای لازم جهت ورود زنان به حوزه کسب و کار بوده و جهت تسهیل در توسعه اشتغال زنانی که قبلا وارد این حوزه شدند تسهیلاتی از دولت دریافت کرده و با رایزنی هایی که انجام شده است، تسهیلات به صورت ملی و استانی برای اشتغال زایی بانوان فراهم شده است. 
وی تصریح کرد: بیش از ۸۰ میلیارد ریال وام در قالب تسهیلات و تفاهم نامه هایی که با صندوق کار آفرینی امید انجام شد به زنان کار آفرین که به صورت فردی مشغول به کار هستند پرداخت شده و بانوان در قالب تعاونی ها و اشتغال بیش از یک فرد مشغول به کار و خودشان مدیر عامل کارگاه های خود بودند که از وام و تسهیلات بانک های دیگر استفاده کردند. 
جمشیدی گفت: بانوان به عنوان بخشی از قشر فعال و توانمند جامعه و نیروی انسانی غیر قابل انکار در همه زمینه ها مورد توجه قرار دارند. 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی های خاص جنسیتی بانوان نباید جنسیت مانع از توانمندی های این قشر موفق در جامعه شود. 
captcha