بازگویی «حرف‌های جامانده» در کتاب «ایستاده چون سرو»
کد خبر: 3632111
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸

بازگویی «حرف‌های جامانده» در کتاب «ایستاده چون سرو»

گروه ادب: خاطرات جمعی از آزادگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کتاب «ایستاده چون سرو» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب «ایستاده چون سرو» خاطرات جمعی از آزادگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت خانه فرهنگ ایثار و مقاومت با شمارگان هزار نسخه روانه بازار نشر شد.
این کتاب خاطراتی از دوران اسارات آزادگان، این مردان بزرگ است که گاه به افسانه می‌ماند، اما حقایقی هستند که اگر چه شنیدنش هم سخت و اندوهبار است، اما تا تجربه نشود، به حقیقت آن رنج نمی‌توان رسید. مرور خاطرات این حماسه‌سازان، یک خصیصه را برای نسل جوان و نسل‌های آتی روشن می‌کند که آنچه امروز از استقلال و امنیت و سربلندی در این کتاب و خاک وجود دارد، مرهون ایثار و از خودگذشتگی مردانی است که عاشقانه هستی خویش را در این راه نثار کردند.
بر همه امروز واجب است که نگذاریم غبار فراموشی به آیینه درخشان این فداکاری‌ها بنشیند. بلکه این خاطرات را به مثابه چراغی روشن در ظلمات گمراهی و انحرافات احتمالی و نقشه راهی در ادامه راه انقلاب سربلند ایران اسلامی بدانیم که میهن اسلامی به وسیله آن، به سمت آرمان‌های شریف خود و برافراختن پرچم عدل در سراسر جهان به دست قائم موعود، حضرت ولی عصر(عج) حرکت می‌کند.
این اثر شامل 15 خاطره از آزادگان است که عناوینی چون «خدا کند که برگردی»، «مسافر موصل»، «روزهای سختی که گذشت»، «یادگار آزادی»، «آزاده‌ای برای تمام فصول»، «ناگهان اسارت»، «اسیر نوجوان»، «روزهای شکنجه و درد»، «حرف‌های جامانده»، «روزهای خاکستری»، «طوفان شکنجه و شلاق» و «یاد یاران به خیر» را دربرمی‌گیرد.
captcha