تحصیل 25 هزار اتباع خارجی در حوزه‌های علمیه کشور
کد خبر: 3632175
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
آیت‌الله اعرافی خبر داد:

تحصیل 25 هزار اتباع خارجی در حوزه‌های علمیه کشور

گروه اجتماعی: مدیر حوزه علمیه کشور گفت: 25 هزار طلبه غیرایرانی در حوزه‌های عملیه سراسر کشور تحصیل می‌کنند که از این تعداد 20 هزار نفر در قم مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه علمیه کشور امروز، 28 مرداد در جلسه شورای حوزه علمیه استان که در مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء اراک برگزار شد گفت: در سال تحصیلی امسال 10 هزار طلبه آقا و 70 هزار طلبه بانو در حوزه‌های علمیه ثبت‌نام کردند که از این تعداد 20هزار طلبه جدید الورود هستند. 
وی تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید برنامه ریزی‌ها بر اساس سند چشم انداز توسعه تعریف شده است که مهمترین این برنامه‌ها واگذاری کامل اختیارات حوزه‌های علمیه شهرستانی و استانی به مدیریت استان است. 
آیت‌الله اعرافی ادامه داد: برگزاری کرسی آزاد اندیشی و نظریه پردازی، پیگیری مبانی فقه معاصر و نیازسنجی عمومی، اهمیت ارتباط مباحث علوم اسلامی با علوم اجتماعی از جمله مهمترین محورهای حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی جدید است. 
وی اظهار کرد: راه‌اندازی  10 مجتمع فرهنگی تفریحی و علمی پژوهشی ویژه طلاب علمیه سراسر کشور هدف گذاری شده است که زودی اجرایی می‌شود تا طلاب از سه ماهه تابستان جهت اعتلای مباحث علمی استفاده کنند. 
آیت‌الله اعرافی اضافه کرد: 25هزار طلبه غیرایرانی در حوزه‌های عملیه سراسر کشور تحصیل می‌کنند که از این تعداد 20هزار نفر در قم هستند، 500 طلبه غیرایرانی نیز در حوزه علمیه آشتیان تحصیل می‌کنند به دنبال فراهم کردن شرایط برای تحصیل  طلاب اتباع خارجی در اراک نیز هستیم. 
به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: یک‌هزار و 884 طلبه در حوزه‌های علمیه آقایان استان مرکزی تحصیل می‌کنند و 600 طلبه فارغ‌التحصیل هم داریم. 3هزار و 500 طلبه نیز در حوزه علمیه خواهران تحصیل می‌کنند که 900 نفر جدید‌الورود هستند. در استان 18مدرسه علمیه ویژه بانوان و 12مدرسه علمیه مختص به آقایان وجود دارد. 
یادآور می‌شود؛ آیت الله اعرافی، مدیر حوزه علمیه کشور در سفر یک روزه خود به اراک با آیت‌الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه استان، زمانی قمی استاندار مرکزی دیدار و از مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء بازدید و در گلزار شهدای اراک حاضر شد. حضور در جلسه مدیران حوزه و شورای حوزه علمیه و مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه مدیر حوزه علمیه کشور بود.
captcha