افتخار می‌کنم پسرم از مسیحیت به اسلام گرایش پیدا کرد
کد خبر: 3632180
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲

افتخار می‌کنم پسرم از مسیحیت به اسلام گرایش پیدا کرد

گروه فرهنگی: پدر شهید ژوان،کورسل، تنها شهید فرانسوی دوران دفاع مقدس اظهار کرد: وقتی از طریق رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در تونس تایید خبر شهادت پسرم گرفته شد افتخار کردم که فرزندم از مسیحیت به اسلام گرایش پیدا کرد و شهید شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علی مرادی، پدر شهید ژوان، کورسل، عصر امروز، 28 مردادماه، در مراسم استقبال از ایشان، اظهار کرد: خوشحالم که به ایران سفر کرده‌ام و توقع این را نداشته‌ام که به مشهد بیایم و من به ایران سفر کرده‌ام تا کتابهایی که فرزندم از فارسی به فرانسه ترجمه کرده‌ را بگیرم و برگردم.
وی ادامه داد: به علت روابط متشنجی که زمان حکومت «بن علی» بین ایران و تونس بود، نامه نگاری‌های ما با کمال از طریق فرانسه انجام می‌شد نه از طریق تونس.
پدر شهید کورسل افزود: تا اینکه ارتباط بین ما سالیان سال قطع شد و یک روز به ذهنم رسید از طریق سرچ اینترنت به جستجوی او بگردم، اسم کمال را که وارد کردم، وقتی فهمیدم شهید شده خیلی جا خوردم.
وی عنوان کرد: بعد از طریق رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در تونس تایید خبر شهادت ایشان گرفته شد و من افتخار می‌کنم فرزندم از مسیحیت به اسلام گرایش پیدا کرد و شهید شد.
پدر شهید اظهار کرد: مادر کمال دو سال قبل از شهادت کمال فوت می‌کند و در نامه‌ای که کمال به من می‌نویسد، می‌گوید مادرش در فرانسه فوت کرده و او از این که مادرش مسیحی از دنیا رفته متاسف است.
وی افزود: خیلی خوشحالم و افتخار می‌کنم فرزندم در این مسیر به شهادت رسیده است و دعا می‌کنم که همه انسانها به شهادت برسند چراکه مسیر شهادت بهشت است.
captcha