دروغ محض دیگری در خصوص حج/ 86 هزار زائر و خانواده آنها را راحت بگذارید
کد خبر: 3632206
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

دروغ محض دیگری در خصوص حج/ 86 هزار زائر و خانواده آنها را راحت بگذارید

گروه جامعه: هتک حرمت بانوان زائر ایرانی در فرودگاه‌های عربستان خبری بود که امروز از سوی یکی از پایگاه های خبری غیر رسمی منتشر شد که حجت الاسلام قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی این خبر را به شدت تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) پس از ماه‌ها تلاش برخی از اشخاص و رسانه های رسمی و غیر رسمی و معاند، بالاخره بر اساس تصمیم نظام و البته تصمیم شخصی 86 هزار ایرانی و خانواده های آنها برای حضور در حج، از 8 مرداد ماه اعزام زائران به سرزمین وحی آغاز شد.

شاید در نگاه اول تصور می شد پس از تصمیم گیری در خصوص حضور در حج 96 از سوی مقام معظم رهبری و تمامی ارکان نظام و البته مردم حملات به حج و زائران اعزامی کاهش یابد اما متأسفانه این حملات نه تنها کاهش نیافت بلکه با تغییر شکل و شرایط حملات شاهد انتشار شایعات و دروغ های بسیار نگران کننده ای در خصوص حج هستیم که موجب نگرانی خانواده های حجاج و تمامی مردم کشورمان شده است.

در ادامه این دروغ پراکنی ها، امروز خبری مبنی بر هتک حرمت بانوان زائر در بدو ورود به عربستان منتشر و عنوان شد که بانوان زائر را در فرودگاه مدینه با خارج کردن لباس هایشان مورد تفتیش بدنی قرار داده اند. متن خبر منتشر شده که به نقل از یک نفر بانوی زائر نوشته و ادعا شده است با تماس با تعداد دیگری از زائران این خبر تأیید شده است نیز به خوبی نشان می دهد این خبر ساخته و پرداخته گروه نویسنده این کانال خبری است.

در متن این خبر آمده است: « او (بانوی زائری که لباس‌هایش را در فرودگاه مدینه از تنش خارج کرده اند و سپس وی را مورد تفتیش قرار داده اند) با طرح این پرسش که «اگر چنین رفتار غیر اخلاقی، غیر شرعی و مغایر با حریم خصوصی و کرامت انسانی در فرودگاه عربستان و یا یک کشور اروپایی صورت می‌گرفت، بلندگوهای رسمی و رسانه ملی در کشور ما چه می‌کردند؟ چه فریادهایی که سر نمی‌دادند، افزود: «یادمان نرود چندسال پیش در برخی فرودگاه‌های آمریکا با دستگاه‌های خاصی بدن افراد اسکن می‌کردند به گونه‌ای که در مونیتور حجم بدن آنها به‌صورت کامل دیده می‌شد، برادران صداوسیما و مدافعان حقوق بشر ایرانی چه بلبشویی که نکردند، حالا چرا ساکت نشسته‌اند؟»

تناقض گویی در متن خبر هم به خوبی نشان دهنده دروغ بودن خبر است اما خبرگزاری ایکنا برای ادای رسالت خبری خود، متن خبر منتشر شده را برای حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی ارسال کرد که وی به شدت این خبر را تکذیب و اعلام کرد: این خبر دروغ محض است و آن را تکذیب می کنیم.

به گزارش ایکنا هفته گذشته نیز خبری مبنی بر کشته شدن 30 زائر ایرانی در عربستان منتشر شد که در خود خبر اعلام شده بود، «جزئیاتی در خصوص حادثه رخ داده و دلیل کشته شدن زائران ایرانی اعلام نشده است» با پیگیری ایکنا مشخص شد که خبر مربوط به تعداد افراد فوت شده در حج امسال بوده است و بر اساس اعلام اداره کل گذرنامه عربستان سعودی طی سه هفته‌هایی که از اعزام زائران به عربستان گذشته بود از ۷۲۸ هزار و ۹۸ نفر زائری که وارد عربستان شده‌ بودند ۵۴ نفر به دلایل مختلف از جمله بیماری قلبی و ... به مرگ طبیعی فوت کرده بودند. که از این تعداد تا روز گذشته 5 نفر ایرانی (ازحدود 60 هزار ایرانی حاضر در عربستان) بوده اند.

خبر منتشر شده در خصوص آلوده بودن آب زمزم خبر دیگری بود که باز هم از سوی مسئولان حج که خود در حج حضور دارند و از آب زمزم که جزو سالمترین آب های جهان است مدام استفاده می کنند تکذیب شد.

و در حالی که اکنون 60 هزار زائر ایرانی در بهترین جای جهان در جوار قبر مطهر حضور رسول (ص) و ائمه بقیع و حرم امن الهی در حال عبادت هستند، عده ای در اینجا نه تنها گناه کبیره دروغ گفتن را بلکه گناه بزرگ نگران کردن خانواده های زائران ایرانی را به جان می خرند اما به چه قیمتی؟ و چرا؟ و باز هم باید گفت که زائران و خانواده های آنها اخبار حج را فقط از مبادی رسمی پیگیری کنند و توجهی به شایعات افراد مغرض و مخالف حج که یکی از فروع دین اسلام و ارکان اسلام است نداشته باشند.

captcha