صف طولانی وام ازدواج در خراسان‌شمالی با اجرای طرح ضربتی شکست
کد خبر: 3632215
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵

صف طولانی وام ازدواج در خراسان‌شمالی با اجرای طرح ضربتی شکست

گروه اجتماعی: دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های خراسان‌شمالی گفت: با اجرای طرح ضربتی صف طولانی وام ازدواج در استان شکسته شده است.

صابری، دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های خراسان‌شمالی، در گفت و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهارکرد: با توجه به اینکه قبل از اجرای طرح ضربتی در استان بیش از 9 هزار نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج قرار داشتند، هم اکنون با اجرای این طرح همه متقاضیان تعیین شعبه شده و کسی پشت نوبت دریافت وام ازدواج نیست.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه برای پرداخت این تعداد تسهیلات ازدواج 903 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می‌باشد، این درحالیست که همه زوج های متقاضی دریافت تسهیلات ازدواج تعیین شعبه شده اند و باید با ارائه ضمانت های مورد تائید بانک، تسهیلات خود را دریافت کنند.
صابری با بیان اینکه بیشترین مشکلات در حوزه پرداخت وام ازدواج عدم تامین ضمانت های مورد نیاز برای اعطای تسهیلات به افراد است، گفت: باید متقاضیان نسب به معرفی ضامن های کارمند یا کاسب معتبر بدون چک برگشتی، بدهی معوق و یا مشکوک الوصول اقدام کنند.
وی با بیان اینکه برای پرداخت هر 100 میلیون ریال تسهیلات ازدواج به زوج یا زوجه باید یک ضامن معرفی شود، یادآورشد: در مجموع برای پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات ازدواج وجود دو ضامن معتبر یا کارت یارانه نقدی به شرطی که میزان آن اقساط بانک را پوشش دهد بلامانع است.
صابری با اشاره به اینکه تسهیلات پرداختی ازدواج به هر نفر 100 میلیون ریال با اقساط چهار ساله و به صورت قرض الحسنه است، عنوان کرد: طرح ضربتی پرداخت تسهیلات ازدواج از ابتدای مردادماه سال جاری شروع شده و تا 31 شهریور ماه ادامه دارد.
صابری با بیان اینکه طی سه ماهه سال جاری سه هزار و 939 فقره تسهیلات ازدواج پرداخت شده است، گفت: برای پرداخت این تعداد تسهیلات 401 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است .
وی افزود: طی سال گذشته 11 هزار و 556 فقره تسهیلات ازدواج به اعتبار یک هزار و 52 میلیارد و 210 میلیون ریال به زوج های متقاضی پرداخت شده است .
صابری با بیان اینکه بانک ملی طی سال گذشته با پرداخت سه هزار و 150 فقره بیشترین میزان تسهیلات را پرداخت کرده است،گفت: امیدواریم زوجینی که تسهیلات ازدواج را دریافت کرده اند نسبت به پرداخت اقساط خود در موعد مقرر اقدام کنند، تا بانک ها را بیش از پیش در پرداخت تسهیلات ازدواج یاری دهند.
captcha