استاندار خراسان شمالی بر ضرورت گزینش شهردار برخوردار از نگاه برنامه محور تاکید کرد
کد خبر: 3632216
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰

استاندار خراسان شمالی بر ضرورت گزینش شهردار برخوردار از نگاه برنامه محور تاکید کرد

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان شمالی ضرورت گزینش شهردار برخوردار از نگاه برنامه محور را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید با برون سپاری بخشی از فعالیت های شهرداری به سوی چابک سازی بدنه این نهاد گام برداشت و منابع درآمدی پایدار و مستمر نیز برای پیشبرد برنامه ها تعریف کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمد رضا صالحی در دیدار با اعضار منتخب شورای اسلامی شهر بجنورد با تأکید بر تعامل نزدیک مدیریت شهری با مجموعه اجرایی، لزوم اعتماد به بخش خصوصی، برنامه ریزی درازمدت و تعریف منابع درآمدی پایدار برای شهرداری ها را گوشزد کرد.
وی با اشاره به اهمیت انتقاد پذیری مسئولان برای تحقق اهداف، به منتخبان شهروندان مرکز استان توصیه کرد که با همدلی و وفاق جمعی و پرهیز از انشقاق در تصمیم گیری ها و نشان دادن همصدایی خود، همواره برخورد اقناعی را مدنظر داشته باشند.
بهره گیری هر چه بیشتر از توان و ظرفیت بخش خصوصی برای حل مشکلات شهری با ارئه مشوق های گوناگون و نیز، ساماندهی اسناد و املاک در اختیار شهرداری از دیگر نکات مورد اشاره استاندار در این نشست بود.
وی هم چنین برای پیگیری موضوعاتی نظیر تهیه نردبان بلند آتش نشانی و نوسازی ناوگان درون شهری قول مساعد داد و خاطرنشان کرد: تزریق منابع مالی به میزان حدود 23 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه به شهرداری های خراسان شمالی، حرکت بی نظیری در کشور بود که چندی قبل شاهدش بودیم و امیدوار هستیم با همفکری و هم افزایی بیشتر، برای حل دغدغه های شهروندان گام برداریم.
محمدحسین علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست، توضیحاتی درخصوص طرح جامع ترافیک بجنورد، دفنگاه جدید زباله، جانمایی پایانه مسافربری جدید شهر، برنامه های در دست اجرای ساماندهی محلات حاشیه شهر و برخی مسائل دیگر برای اطلاع اعضای جدید شورای اسلامی بجنورد بیان کرد.
مجید پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز برنامه محوری، پرهیز از شتاب زدگی در تصمیم گیری و اجرا، تلاش برای حفظ حقوق شهروندان، ایجاد منابع درآمدی جدید برای شهرداری، برون سپاری امور و هوشمندسازی نهاد مدیریت شهری را مورد تأکید قرار داد.
این گزارش حاکیست، در این نشست، هر یک از منتخبان شورای اسلامی دوره پنجم شهر بجنورد به طرح دغدغه های خود و مسائل مبتلابه مدیریت شهری در مرکز استان پرداختند و همفکری و مساعدت مقام عالی دولت در استان برای غلبه بر چالش های موجود را خواستار شدند.
چاره اندیشی برای پرداخت مطالبات شهرداری به کارگران و پیمانکاران، تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و آتش نشانی، توجه به منابع آلاینده داخل شهر، لزوم توسعه مراکز فرهنگی و ورزشی در محلات، حرکت به سوی مدیریت واحد شهری، ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی حاشیه ای و نوسازی بافت فرسوده مرکز شهر، تقویت جاذبه های گردشگری و گسترش امکانات اختصاصی بانوان ازجمله نکاتی بود که اعضای منتخب شورای شهر بجنورد در این نشست به آن ها اشاره داشتند.
بنا به اعلام وزارت کشور، فعالیت پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور یکم شهریورماه آغاز می شود.
captcha