تولیدات فرهنگی متناسب با فرهنگ ملی و دینی گسترش یابد
کد خبر: 3632236
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹

تولیدات فرهنگی متناسب با فرهنگ ملی و دینی گسترش یابد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: تولیدات فرهنگی متناسب با فرهنگ ملی و دینی را باید گسترش داد و از نیروهای متعهد و دلبسته به كشور در ساخت این تولیدات كمک گرفت و سپس با بهترین روش‏‌ها این تولیدات را به جوانان عرضه كرد

حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌ شرقی، اظهار کرد: از آن‏جا كه تهاجم فرهنگی فرآیندی فرهنگی است، باید با ابزارهای فرهنگی با تهاجم فرهنگی مقابله كرد و از مبارزه با ابزار خشن پرهیز نمود.
وی افزود: تهاجم فرهنگی يکی از نمودهای جهانی سازی است که بنا دارد فرهنگ و تمدن غربی و آمريکايی را بر ديگران به ويژه فرهنگ‌های اسلامی غالب کنند و فرهنگ‌های ديگر را از درون تهی نمايند و در اين میان تهاجم در رابطه با فرهنگ اسلامی و شيعی ايرانيان از شدت بيشتری برخوردار است.
وی با اشاره به الگوبرداری از امیرالمومنین علی(ع) در ابعاد مختلف زندگی خاطرنشان کرد: علاوه بر الگوبرداری از امیرلمومنین علی(ع) در ابعاد مختلف زندگی، به منظور مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان می‌توان سیره آن حضرت را به صورت هنری به جامعه شناساند، زیرا زبان تهاجمات امروز دشمن زبان هنر است و سلاح‌های ما نیز باید مجهز به روح هنری باشد.
حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: برخورد فيزيكی، بستن مرزها و كارهايی از اين دست، هرگز بهترين يا آخرين راه حل نيست به علاوه، تحقق آن نيز در عصر ارتباطات و پيشرفت فن‏آوری به صورت كامل امكان‏پذير نيست؛ اما در مواردی لازم است و از تأثير و نفوذ بيشتر تهاجم فرهنگی جلوگيری می‏‌كند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز یادآور شد: تولیدات فرهنگی متناسب با فرهنگ ملی و دینی را باید گسترش داد و از نیروهای متعهد و دلبسته به كشور در ساخت این تولیدات كمک گرفت و سپس با بهترین روش‏‌ها این تولیدات را به جوانان عرضه كرد.
وی زبان را ابزاری مهم در نفوذ فرهنگ بیگانه دانست و افزود: زبان نيز می‌تواند مهمترين ابزار نفوذ فرهنگ بيگانه باشد. اگر به جای استفاده لغات خودی، از لغات بيگانه به صورت افسار گسيخته در محاورات رسمی و عمومي رواج يابد نسل جديد ممکن است در آينده از معادل فارسی آن لغات محروم و بی خبر بماند.
حجت‌الاسلام حمیدی از لزوم تمسک به فرهنگ غنی اسلامی برای مقابله با تهاجم فرهنگی گقت و تاکید کرد: از راه تمسک به فرهنگ غنی اسلامی و ملی اين مرز و بوم و استفاده كارآمد از همه امكانات به ويژه دستگاه‌‏های فرهنگی و بسيج همه اقشار مردم براساس برنامه‌‏ای دقيق و حساب شده، می‏‌توان به اين مهم دست يافت.

captcha