نخبگان قرآنی شرکت گاز مازندران تجلیل شدند
کد خبر: 3632279
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶

نخبگان قرآنی شرکت گاز مازندران تجلیل شدند

گروه فعالیت‌های قرآنی: با حضور مدیرعامل شرکت گاز مازندران نخبگان قرآنی این شرکت عصر روز گذشته 28 مرداد ماه تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، محمداسماعیل ابراهیم‌زاده، عصر دیروز 28 مرداد ماه در آیین تجلیل از نخبگان قرآنی شرکت گاز مازندران با بیان اینکه شفای روح و تعالی اخلاق انسان در گرو عمل به قرآن و آموزه‌های متعالی قرآن است، گفت: خداوند قرآن را راهنما و مایه رشد روحی و روانی بشریت قرار داده است و لذا اهتمام به آموزش قرآن و اشاعه فرهنگ قرآنی و عمل به دستورات قرآن رمز سعادت و رستگاری است.
وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی شرکت گاز مازندران، افزود: حفظ موضوعی قرآن، از اهداف اصلی سازمان بوده که با حمایت‌های لازم از طرف مسئولان مربوطه در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با تاکید بر اینکه شرکت گاز مازندران، رشد و تربیت کودکان و نوجوانان در زمینه قرآنی را یکی از رسالت‌های خود می‌داند، تصریح کرد: فضای قرآنی جدیدی از سوی شرکت ملی گاز و وزارت نفت، در حال شکل‌گیری است که همت و تلاش تمام مسئولان شرکت گاز استان، در این تحول عظیم قرآنی چشم‌گیر بوده است.
وی با بیان اینکه قرآن کریم انسان‌ها را پشتیبانی کرده و به بلندترین درجات انسانی سوق می‌دهد، خواستار توجه افراد به خواندن قرآن کریم و تفکر در  آیات آن شد.
ابراهیم‌زاده با تقدیر از دارالقرآن شرکت گاز مازندران که در برگزاری مسابقات قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در درون خانواده‌ها و کارکنان اهتمام می‌ورزند، افزود: قرآن‌آموزی و مسابقات قرآنی مقدمه ورود قرآن به زندگی انسانهاست و این فرصت‌های الهی را باید مغتنم شمرد.
وی با اشاره به اینکه قرآن برای جان و روح مؤمن مانند آب حیات است، افزود: انسان باید این آب حیات را بنوشد تا شاداب و شکوفا شده و بتواند به سعادت ابدی دست یابد.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران اظهار کرد: انسان با انس با قرآن، خود به نمادی از اسماءالله تبدیل می‌شود؛ زیرا قرآن نماد اسماء الله است و با انس دائمی با قرآن این اسماء الله در وجود انسان رسوخ کرده و موجب هدایت او می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه مؤمن نه تنها خود با قرآن مأنوس است بلکه خانواده خود را با قران مانوس می‌کند، افزود: یکی از مهم ترین اصول تربیتی فرزند تعلیم قرآن به اوست و مؤمن در هنگامی که صاحب یک دختر می‌شود سوره نور را باید به دختر تعلیم دهد و آموزش قرآن به فرزند از حقوق فرزند بر ذمه والدین است.
ابراهیم زاده یادآور شد: انس با قرآن فرزند ما را از وسوسه‌های شیطان و فریب خناس در امان نگه می دارد و باید فرزندان خود را با این آب حیات آشنا کرده و موجب الفت آنها با قرآن شویم.
وی افزود: اگر سبک زندگی قرآنی و  اسلامی در جامعه بشری امروزی نهادینه شد، آسیب‌های اجتماعی از بین رفته و موجب توسعه و پیشرفت جامعه در حوزه‌های مختلف می‌شود.
در ادامه  سید حمزه عمادی  دبیر ستاد قرآنی شرکت گاز مازندران گفت: به لطف خدا و مدد این کتاب آسمانی متسابقین اعزامی در مرحله سراسری بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج البلاغه در طرح «بهار در بهار» ویژه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران بار دیگر درخشیدند و از میان شش نفر اعزامی بخش فرزندان پسر چهار نفر حائز رتبه و مقام شدند ضمن اینکه در بخش فرزندان دختر نیز از 5 نفر دو مقام کسب کردیم که در مجموع در دو بخش حائز 6 رتبه شدیم.
وی افزود: در بخش بانوان سیده فاطمه زهرا لنگری در رشته تحقیق و فاطمه فضلی، در رشته ترتیل مقام سوم  مسابقات یافت و مورد تجلیل قرار گرفت.
دبیر ستاد قرآنی شرکت گاز مازندران گفت: در بخش آقایان محمد حسین معصومی نفر اول رشته تحقیق، محمد حسین بازیار رتبه اول رشته حفظ 5 جزء ،محمد خورشیدی رتبه دوم رشته حفظ 10 جزء، حسین رضوی زاده رتبه سوم رشته حفظ 3 جزء قرآن کریم را بدست آوردند.
captcha