سالروز مشهد شهر جهانی صنایع دستی و گوهرسنگ‌ها برگزار می‌شود
کد خبر: 3632282
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

سالروز مشهد شهر جهانی صنایع دستی و گوهرسنگ‌ها برگزار می‌شود

گروه فرهنگی: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در آستانه یک سالگی انتخاب مشهد از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و گوهرسنگ‌ها، مراسمی سالروز این رویداد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمد رحیم رهنما، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، افزود: خراسان رضوی با توجه به قدمت زیادی که در مسیر جاده ابریشم دارد و فعالیت 15 معدن در زمینه گوهرسنگ‌ها از جمله فیروزه نیشابور و وجود بیش از 90 درصد تراش گوهرسنگ‌ها در مشهد، سال گذشته از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی و گوهرسنگ‌ها انتخاب شده است.
وی افزود: برپایه مصوبه شورای جهانی صنایع دستی کلیه شهرهای کشور بطور مستقل می‌توانند با توجه به وجود یک رشته صنایع دستی که در سطح ملی و جهانی شهرت قابل قبولی داشته باشد، نامزد دریافت عنوان شهر جهانی صنایع دستی شوند و استان خراسان رضوی و شهر مشهد توانسته باتوجه به قدمت در این حوزه این عنوان را به مدت چهارسال کسب کند.
رهنما تصریح کرد: در همین راستا باتوجه به یکساله شدن عنوان مشهد شهر جهانی گوهرسنگ‌ها مراسم سالروز این عنوان در نیمه اول شهریورماه با حضور مسئولان ملی و استانی در مشهد برگزار می‌شود.
وی افزود:برگزاری نمایشگاه گوهرسنگ‌ها، رونمایی از لوگوی شهر جهانی صنایع دستی گوهرسنگ‌ها، رونمایی از سامانه نشان و تقدیر از دست‌اندرکاران یک ساله شهر جهانی گوهرسنگ‌ها از جمله برنامه هایی است که در این مراسم پیگری می‌شود.
captcha