کلاس‌های قرآن مسجد، استعداد معلمی را در من شکوفا کرد
کد خبر: 3632311
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
قاری برجسته و رتبه 9 منطقه 2 کنکور سراسری؛

کلاس‌های قرآن مسجد، استعداد معلمی را در من شکوفا کرد

گروه اجتماعی: علی کوچکی قاری برجسته خراسان‌جنوبی و رتبه 9 منطقه 2 کنکور سراسری سال جاری گفت: در مسجد آل رسول(ع) بیرجند برای کودکان کلاس‌های قرآن برگزار می‌کنم و به آنان آموزش می‌دهم و همین موضوع باعث شد که استعداد معلمی در من شکوفا شود و بفهمم چقدر کودکان و آموزش به آنان را دوست دارم.

 علی کوچکی قاری برجسته خراسان‌جنوبی و رتبه 9 منطقه 2 کنکور سراسری سال جاری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه رشته‌های تربیت معلمی جزء اولویت‌های انتخاب او در زمان انتخاب رشته بوده است، گفت: کلاس‌های قرآن مسجد، استعداد معلمی را در من شکوفا کرد.

وی اظهار کرد: من در مسجد آل رسول(ع) بیرجند برای کودکان کلاس‌های قرآن برگزار می‌کنم و به آنان آموزش می‌دهم و همین موضوع باعث شد که استعداد معلمی در من شکوفا شود و بفهمم چقدر کودکان و آموزش به آنان را دوست دارم.

علوم انسانی زیربنای توسعه

این قاری برجسته استان که در تابستان امسال در مسابقات قرآن کمیته امداد در رشته قرائت رتبه نخست کشوری را کسب کرده است، درباره اینکه چرا رشته علوم انسانی را انتخاب کرده ، بیان کرد: علوم انسانی زیر بنای توسعه است و در کشورهای پیشرفته نخبگان بیشتر به سمت علوم انسانی می‌رود در حالی که در کشور ما گاه عکس این اتفاق رخ می‌دهد.

کوچی ادامه داد: البته در دوران راهنمایی به سبب تأثیری که بانو مجتبی زاده معلم علوم بر من گذاشت تصمیم گرفتم ابتدا رشته علوم تجربی را انتخاب کنم، اما سال اول دبیرستان چون در حوزه هم تحصیل کردم کمی دچار افت شدم و در نهایت با مشاوره تصمیم گرفتم علوم انسانی را انتخاب کنم و در رشته‌هایی که تلفیق حوزه و دانشگاه است ادامه تحصیل دهم.

وی افزود: ایام کنکور بسیاری از برنامه‌هایم را تعطیل کردم و همواره با خودم تکرار می‌کردم که بعد از کنکور فرصت برای تفریح و سرگرمی و.. بسیار زیاد است و می‌دانستم که کنکور می‌تواند سکوی پرشی برای من باشد.

لذت بخش‌ترین روز زندگی

کوچی که بارها در مسابقات قرآن دانش‌آموزی رتبه‌های برتر را کسب کرده، گفت: وقتی نتایج کنکور آمد من در مسابقات قرآن کمیته امداد بودم و همگان به من تبریک می‌گفتند و بسیار روز شیرین و لذت بخشی برای من بود.

رتبه 9 منطقه 2 کنکور سراسری اظهار کرد: موقع انتخاب رشته گزینه‌های مختلفی داشتم و دانشگاه علوم قضایی، تربیت معلم و دانشگاه امام صادق(ع) جزو اولویت‌های من در انتخاب رشته بود و در این بین تربیت معلم مورد علاقه من بود.

کوچی بیان کرد: همیشه با خودم این اندیشه را داشتم که حتی اگر حقوق بخوانم و قاضی برجسته‌ای شوم اگر بتوانم مجرمی را به جامعه برگردانم و میان زن و شوهر در آستانه طلاق صلح برقرار کنم موفق خواهم بود، اما در معلم می‌توانم کاری کنم مجرم به وجود نیاید و افراد آماده پذیرش نقش همسری در آینده شوند.

احترام میرزای شیرازی برای یک معلم

وی افزود: نقل است روزی میرزای شیرازی که مجتهد برجسته‌ای بود فردی را که مهمان ایشان شده بود را بسیار اکرام کرد و گفت من حاضرم ثواب تمام کارهایم را بدهم و یک روز از او را به من بدهند که در نهایت معلوم شد این فرد هم حجره‌ای میرزای شیرازی بوده است که تحصیل در حوزه را رها کرد و در روستایی کار معلمی و آموزش مردم را آغاز کرد.

این قاری برجسته استان یادآور شد: در سال پنجم دبستان زمان افتتاحیه مدرسه پیام روستای شمس‌آباد من قرآن را قرائت کردم که مورد توجه رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز قرار گرفت و من را برای قرائت قرآن در همایش خیرین مدرسه‌ساز در تهران دعوت کرد که نقطه عطفی در زندگی من بود.

captcha