فعالیت 3 مرکز حافظان قرآن سازمان اوقاف تجمیع شد
کد خبر: 3632322
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
امیری:

فعالیت 3 مرکز حافظان قرآن سازمان اوقاف تجمیع شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی حفظ مجازی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه از تجمیع فعالیت مرکز آموزش مجازی و تربیت مربی حفظ قرآن و ستاد طرح تربیت حافظان اوقاف در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی امامزاده سیدعلی(ع) قم خبر داد.

محمد امیری، مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی حفظ مجازی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: با توجه به تجمیع فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف در مرکز امور قرآنی، ستاد حفظ قرآن کریم در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی امامزاده سیدعلی(ع) قم فعالیتش را آغاز کرد.
وی ادامه داد: در این ستاد به منظور افزایش بهره‌وری کار و جلوگیری از موازی کاری و اینکه بتوانیم فرآیند منسجمی را در امر پیشروی حفظ قرآن سازمان داشته باشیم، تمامی فعالیت‌های ستاد، در این مجتمع تجمیع شد به این معنا که مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن و مرکز تربیت مربی حفظ قرآن و ستاد طرح تربیت حافظان سازمان که در سال گذشته در تهران مستقر بود در این مجتمع مستقر شدند و همه این مراکز با مدیریت واحد کارشان را ادامه می‌دهند.
انجام فعالیت‌های جزیره‌وار در قالب منسجم
امیری عنوان کرد: خیلی از اقداماتی که در گذشته به صورت جزیره‌وار در سازمان پیگیری می‌شد، هم‌اکنون به صورت منسجم و پیوسته کارشان را دنبال می‌کنند. ریاست ستاد مرکزی حفظ مجازی قرآن سازمان اوقاف با حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی است و دبیر این ستاد با حجت‌الاسلام سیدعباس مهندسی همراه است.
مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی حفظ مجازی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: در سال جاری باید کارکرد جدیدی را برای این ستاد تدبیر می‌کردیم این ستاد در گذشته برگزاری دوره‌های تربیت مربی و همچنین دوره‌های آموزش مجازی را برعهده داشته است و در سال جاری با توجه به تدبیر رئیس این ستاد، بنا شد که تمامی دوره‌های آموزشی به استان‌ها واگذار شود و این ستاد وظیفه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و نظارت و ارزیابی عملکرد آموزشی استان‌ها را عهده‌دار شود.
فعال کردن برپایی دوره‌های تربیت مربی حفظ در استان‌ها
امیری اضافه کرد: لذا از سال جدید سعی کردیم دوره‌های تربیت مربی را در استان‌ها فعال‌تر کنیم و مراکز آموزش مجازی را در استان‌ها پیگیری کنیم تا هرچه زودتر در اکثر استان‌های سراسر کشور که دارای ظرفیت لازم برای راه‌اندازی این مرکز هستند را تمهید کنیم.
وی با اشاره به اینکه در نظر داریم تا امور آموزشی استان‌ها را کم‌کم به استان‌ها واگذار کنیم، بیان کرد: تا شاهد باشیم که نیروهای قرآنی درون استانی فعال‌تر از گذشته باشند و بتوانند هرچه بهتر و بیشتر در خدمت قرآن و فعالیت‌های قرآنی باشند. این ستاد هم تا مادامی که تمامی این واگذاری‌ها به استان‌ها صورت گیرد، همچنان کارهایش را به مانند گذشته انجام می‌دهد و مجموعه‌ای از مأموریت‌های جدید نیز به این ستاد محول می‌شود.
امیری عنوان کرد: این مأموریت‌های جدید چون پیگیری ایجاد موقوفات قرآنی، نظارت و ارزیابی و راستی‌آزمایی عملکرد استان‌ها در چهار حوزه برپایی طرح تربیت حافظان، برگزاری دوره‌های تربیت مربی و برپایی دوره‌های آموزش مجازی و برپایی مدارس شبانه‌روزی حفظ قرآن است.
مسئول دبیرخانه ستاد مرکزی حفظ مجازی قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن در حال حاضر در 13 استان فعال است که استان‌ها شامل اصفهان، البرز، کرمانشاه، مرکزی، همدان، تهران، یزد، آذربایجان غربی، لرستان، قزوین، گیلان و خراسان جنوبی و خراسان شمالی است.
تجهیز استان‌های دارای ظرفیت تا پایان سال
وی ادامه داد: اگر بتوانیم تا پایان سال در تمامی استا‌ن‌های که ظرفیت راه‌اندازی مرکز را دارند، تجهیز کنیم و فعالیتشان را آغاز کنیم. همچنین امسال از ابتدای سال 96 چندین دوره تربیت مربی در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و اصفهان برپا شد که در شهریورماه و تا پایان تابستان نیز در استان‌های یزد، فارس و زنجان نیز برگزار می‌شود.
امیری با اشاره به اینکه این روال ادامه پیدا می‌کند، بیان کرد: تا در استان‌ها شاهد این باشیم که افرادی که به هر علتی نمی‌توانستند در دوره‌های تربیت مربی قم شرکت‌ کنند، فضا و ظرفیت به گونه‌ای طراحی شده است که اساتید این مرکز به استان‌ها اعزام می‌شوند و دوره‌های تربیت مربی استانی را برگزار می‌کنند.
تشکیل نشست رؤسای قرآنی از 27 استان در قم
وی در پایان نیز از تشکیل نشست رؤسای قرآنی از 27 استان در قم خبر داد و عنوان کرد: این جلسه به منظور انجام برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم جهت ادامه مأموریت‌های قرآنی و هماهنگی‌ها و هم‌افزایی بین ادارات قرآنی استان‌ها انجام گرفت.
امیری اضافه کرد: این هماهنگی در تمامی فعالیت‌های قرآنی اعم از مسابقات، طرح تربیت حافظان و ساختارهای اداری و مالی استان‌ها و ... است که این جلسه در مجتمع فرهنگی آموزشی امامزاده سیدعلی(ع) شهر مقدس قم از روز گذشته، 28 مردادماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر انجام شد و امروز، 29 مردادماه نیز ادامه خواهد داشت و عصر مراسم اختتامیه با قرائت بیانیه و صورتجلسه انجام می‌شود.
وی با اشاره به حاضران در  این جلسه، عنوان کرد: این جلسه با حضور حجج‌اسلام حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی، مقنی، معاون رئیس مرکز امور قرآنی و محدثی و بیان گزارشی از مأموریت‌ها و رسالت‌های آنها همراه است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۳۰ - ۰۹:۵۶
0
0
با تجمیع مرکز نظارت و رسیدگی به آنها خیلی بهتر صورت می‌گیرد
captcha