واکنش سازمان‌های اسلامی اسپانیا به حادثه بارسلون
کد خبر: 3632371
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸

واکنش سازمان‌های اسلامی اسپانیا به حادثه بارسلون

گروه بین‌الملل: سازمان‌های اسلامی اسپانیا با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حادثه تروریستی بارسلون، بر عدم ارتباط‌دادن تروریسم با اسلام تأکید کردند.

واکنش سازمان‌های اسلامی اسپانیا به حادثه بارسلون
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان‌های جامعه مدنی اسلامی اسپانیا از جمله اتحادیه اسلامی اسپانیا، اتحادیه شورای فرهنگی اسلامی منطقه کاتولونیا و اتحادیه جامعه اسلامی کاتولونیا دیروز، 28 مردادماه، با صدور بیانیه‌ای، انواع اقدامات خشونت‌آمیز به‌ویژه حوادث تروریستی را محکوم کردند و عدم ارتباط‌دادن تروریسم با اسلام را خواستار شدند.
در همین راستا، «سامی المشطاوی»، رئیس مرکز فرهنگی ـ اسلامی اسپانیا در نشستی مطبوعاتی در شهر مادرید، پایتخت این کشور گفت: هیچ ارتباطی میان اسلام و اقدامات خشونت‌آمیزی که در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم، وجود ندارد.
وی با تأکید بر این که اسلام منبع صلح است، گفت: جایز نیست که گروهی با اقدامات خود موقعیت و چهره مسلمانان و دین اسلام را مخدوش کنند.
از سوی دیگر، گروهی از مسلمانان اسپانیا، در حالی که پلاکاردهایی در همبستگی با خانواده‌های قربانیان این حادثه و مبرابودن اسلام از تروریسم در دست داشتند، در خیابان «لا رامبلا» شهر «بارسلونا» که روز پنجشنبه شاهد وقوع حمله تروریستی مرگبار بود، تجمع کردند. 
در حمله تروریستی عصر روز پنجشنبه، 26 مردادماه در خیابان «لا رامبلا» شهر «بارسلونا» مرکز منطقه خودمختار کاتولونیا در جنوب شرق اسپانیا، 13 نفر کشته و بیش از 100 نفر زخمی شدند. در این حادثه یک خودرو ون، عابران پیاده را زیر گرفت.
captcha