دی‎ماه؛ زمان برگزاری جشنواره ملی «آیات» در لرستان
کد خبر: 3632460
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

دی‎ماه؛ زمان برگزاری جشنواره ملی «آیات» در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: استان لرستان طی دی‎ماه امسال میزبان جشنواره ملی «آیات» در رشته شعر خواهد بود که در این راستا فراخوان ارسال آثار جهت این جشنواره اواسط شهریور ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، جشنواره ملی «آیات» در بخش‌ها و رشته‌های مختلف به میزبانی استان‌های کشور برگزار می‎شود که استان لرستان نیز میزبان برگزاری این جشنواره ملی در حوزه شعر شامل انواع مختلف شعر شده و قرار است این جشنواره ملی طی دی‎ماه امسال در خرم‌آباد برگزار شود.
جشنواره ملی آیات در رشته شعر در سطح ملی و با موضوعات قرآن و عترت، سیره ائمه‌اطهار(ع)، اقتصاد مقاومتی، صلح و سبک زندگی برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری جشنواره ملی آیات توسعه و ترویج موضوعات قرآنی و بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان مختلف به‌ویژه شاعران داخلی کشور است.
این جشنواره با هدف افزایش بستر خلاقیت و نوآوری در خصوص آفرینش آثار قرآنی در حوزه‌های مختلف، فرهنگ‌سازی مضامین و آموزه‌های قرآن‌کریم با بهره‌گیری از قالب‌های هنری، ایجاد بزرگ‌ترین گفتمان قرآنی هنری در سطح بین‌الملل به‌منظور ارتباط با مسلمانان دیگر نقاط جهان، ارتقاء کمی و کیفی تولیدات و آثار فرهنگی و هنری درخصوص مفاهیم قرآنی، تقویت و گسترش انس با قرآن کریم و اهل‌بیت(ع) و تمسک به تعالیم والای آن‌ها و حمایت از هنرمندان برای تولید آثار فرهنگی و هنری مرتبط با آیات قرآن‌کریم، برگزار خواهد شد.
همچنین شناسایی نیروهای قرآنی هنرمند و متعهد و استفاده از شیوه‌های جدید و کارآمد در موضوعات قرآنی هنری، تلفیق توانمندی‌های سنتی و مدرن فعالان قرآنی هنرمند، افزایش علاقه‌مندی آحاد جامعه به مفاهیم و آموزه‌های قرآن‌کریم به‌منظور توسعه و ترویج معارف قرآنی، تقدیر و سپاس از پدیدآورندگان آثار قرآنی در عرصه‌های مختلف، حمایت از هنر مندان آثار فرهنگی و هنری مرتبط با آیات قرآنی، حمایت از آثار فاخر فرهنگی و هنری برای تولید و انتشار آثار در سطح جامعه، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ملی آیات است.
فراخوان ارسال آثار جهت این جشنواره اواسط شهریور ماه اعلام خواهد شد و شرکت در این جشنواره برای گروه سنی بزرگسال آزاد خواهد بود  و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به سایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان به نشانی qlr.farhang.gov.ir پس‌ از اعلام زمان فراخوان ارسال کنند.
captcha