برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی جشنواره سراسری ترنم آسمانی در تبریز
کد خبر: 3632503
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶

برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی جشنواره سراسری ترنم آسمانی در تبریز

گروه فرهنگی: اولین نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری آواها و نواهای دینی آیات «ترنم آسمانی» در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اولین نشست هم اندیشی پیرامون برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری آواها و نواهای دینی آیات «ترنم آسمانی» امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.
ابراهیم لایقی، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در این جلسه ضمن بررسی اجمالی فعالیت‌های قرآنی استان، برگزاری جشنواره سراسری ترنم آسمانی را نگینی بر فعالیت‌های قرآنی ذکر کرده و از آن به عنوان جلوه‌ای از همبستگی جامعه قرآنی استان یاد کرد.
  وی با اشاره به اینکه برگزاری منظم و تخصصی جشنواره‌های ملی در استان آذربایجان‌شرقی باعث رویکرد مثبت مسئولین کشوری به استان شده است، افزود: در برگزاری جشنواره ترنم آسمانی سعی شده است امکانات و فرآیندی منظم و درخور شان قاریان قرآن کریم فراهم آید.
لایقی، اظهارکرد: برگزاری اولین جشنواره قرآنی ترنم آسمانی در سال گذشته این اطمینان را به ما داد که استان آذربایجان‌شرقی توان و استعداد بسیار خوبی در تمامی عرصه‌های قرآنی دارد و با سرمایه گذاری‌های انجام شده روی این استعدادها شاهد پیشرفت همه ساله شرکت کنندگان در عرصه‌های قرآنی هستیم.
سیدمحمدحسین بلاغی مبین، دبیر دومین جشنواره سراسری ترنم آسمانی نیز در این نشست با برشمردن بخش‌های مختلف این جشنواره، از افزایش تعداد رشته های جشنواره خبرداد.
وی، گفت: در این دوره علاوه بر اینکه تولیدات با ترکیب چند زبان به رشته‌های اصلی افزوده شده است، بخش ویژه جشنواره به منظور پاسداشت مقام شامخ مدافعان حریم ولایت، با موضوع شهدای مدافع حرم برگزار می شود.
مدیر موسسه فرهنگی قرآن و عترت طارق تبریز با بیان اینکه مرحله نهایی جشنواره ترنم آسمانی در آذرماه سال جاری برگزار می شود خاطرنشان کرد: تمام تلاش کمیته‌های مختلف برگزاری این جشنواره، رویکرد خلاقانه در اجرای برنامه هاست و یکی از این برنامه ها تغییر اساسی نحوه داوری این مسابقات است.
مهدی محمدزاده، استاد برجسته قرآن کریم نیز در این نشست، گفت: تجربه‌ اولین جشنواره‌ آواها و نواهای دینی تحت عنوان ترنم آسمانی نشان داد در سایه همدلی، یک رنگی، مدیریت و نوآوری می‌توان اتفاقات بزرگی در عرصه‌‌ی قرآنی رقم زد.
ابن استاد قرآنی متذکر شد: بازتاب اولین جشنواره موید این مطلب بود و ما را بر آن داشت تا دومین دوره‌ی ترنم آسمانی یادبود شهدای مدافع حرم را به جهت گسترش هنر جمع خوانی قرآن کریم، ارزیابی و ساماندهی فعالیت‌های گروه های تواشیح، تولید آثار فاخر همسرایی در مضامین مختلف مذهبی و دینی، ارتقاء سطح فنی فعالان عرصه تواشیح، مدیحه سرایی و ابتهال برگزار نماییم.
در ادامه این نشست صمیمی، هریک از اساتید، کارشناسان و فعالان عرصه هنر تواشیح و مدیحه سرایی به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در زمینه برگزاری هرچه بهتر دومین جشنواره سراسری ترنم آسمانی پرداختند.
captcha