تروریسم یکی از اساسی‌ترین معضلات صلح جهانی است
کد خبر: 3632537
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

تروریسم یکی از اساسی‌ترین معضلات صلح جهانی است

گروه اجتماعی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: امروزه تروریسم یکی از خطرناک‌ترین و اساسی‌ترین معضلات صلح جهانی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمد رضا بابازاده رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی امروز 29 مردادماه در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور که در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد با بیان اینکه امروزه تروریسم تهدید اساسی برای جوامع اسلام به خصوص کشور ایران است، افزود: مسئله تروریسم یا به بیان بهتر وحشت افکنی میان جوامع اسلامی برای از بین بردن اسلام یکی از مهم ترین اهداف دشمنان از صدر اسلام تاکنون بوده است به طوری که دشمنان اسلام با ایجاد ناامنی و اقدامات خصمانه سعی در رسیدن به اهداف وحشیانه خود دارند.

حجت الاسلام بابازاده با اشاره به ترور شهدای هشتم شهریور 1360 اظهار کرد: کشور اسلامی ایران تا کنون با 17 هزار شهید ترور،  از وجود بسیاری از شخصیت ها و اسوه های تقوا به خصوص باهنر و رجایی بی بهره بوده است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم گرامیداشت دو شهید اسوه بهترین اقدام برای تبیین مظلومیت کشور ایران و عملکرد تروریسم در این کشور است تصریح کرد: این اقدام بستر مناسبی برای معرفی دولت مردان راستین این کشور برای تمام آحاد جامعه است.

حجت الاسلام بابازاده مهمترین هدف از برگزاری این مراسم را معرفی شهیدان باهنر و رجایی را به عنوان بزرگ ترین الگوی دولت مردان پایبند به آرمان های اسلامی عنوان کرده و افزود: طرح نقش و جایگاه تروریسم در  جامعه اسلامی ایران، آشکار سازی جنایات وارد بر کشور ایران توسط تروریست های داخلی به آحاد جامعه از دیگر اهداف مهم برگزاری این مراسم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اظهار کرد: برگزاری نشست های بصیرت افزایی در مراکز آموزشی و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه عکس در مساجد، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با مشارکت فرهنگسراها و کانون های مساجد، برگزاری جلسات هم اندیشی با محوریت تبیین جایگاه و نقش کارگزاران جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه ها اجرایی در راستای گرامیداشت شهدای هشتم شهریور خواهد بود.

یادآور می‌شود، مراسم گرامیداشت شهدای هشتم شهریور ساعت 11 صبح روز چهارشنبه در حسنیه اعظم شهر ارومیه واقع در خیابان محراب با حضور مسئولان استانی و شهری برگزار می شود.

منبع: ایسنا
captcha