برگزاری آئین بزرگداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) در امام زاده مبرقع (ع) قم
کد خبر: 3632555
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

برگزاری آئین بزرگداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) در امام زاده مبرقع (ع) قم

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برگزاری آئین بزرگداشت سالروز شهادت امام جواد(ع) در امام زاده موسی مبرقع (ع) در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت‌الاسلام عزیزی روز یکشنبه در نشست خبری با اشاره به برگزاری آئین بزرگداشت شهادت امام جواد(ع) در امام زاده مبرقع (ع) در قم، در خصوص برنامه های آئین بزرگداشت امام جواد در بارگاه این امام زاده افزود: پیش بینی می شود در شهادت امام جواد(ع) بیش از 40 هزار زائر ایرانی و خارجی مهمان بقعه چهل اختران شوند.
وی تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(ع) و سیاه پوش کردن حرم مطهر از برنامه های مهم در سالروز شهادت است.
وی عنوان کرد:همچنین در شامگاه شهادت امام جواد(ع) مراسم طبخ غذا برای 4 هزار زائر انجام می شود به ویژه زائرانی از عراق و پاکستان مهمان سفره کریمانه امام زاده مبرقع (ع) می شوند.
عزیزی گفت: در این امام زاده بیش از 500 خادم افتخاری به خدمت می پردازند و فضا را در طول سال برای زائران فراهم می سازند که در ایام شهادت امام جواد(ع) به طور ویژه در خدمت زائران می باشیم.
وی اظهار کرد:امشب پرچم عزا بر فراز گنبد مسجد به اهتزار در می‌آید و تا روز شهادت نیز در سوگ امام جواد(ع) مراسم سوگواری ادامه دارد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم بیان کرد:این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و مداحی محسن زاده برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: با هماهنگی های لازم آئین بزرگداشت شهادت امام جواد(ع) به طور زنده از شیکه رادیو قم پخش می شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، در ادامه سخنان خود گفت: حضرت موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد(ع) و تنها برادر امام هادی(ع) می باشد که در بقعه چهل اختران به همراه چهل نفر از فرزندان و نوادگان مدفون است.
عزیزی افزود:این امام زاده بزرگوار مفسر قرآن کریم و محدث اهل بیت(ع) و صاحب کرامات و معجزات بسیاری می باشد.
وی در مورد زندگی نامه این امام زاده نیز اظهار داشت:ایشان در سال 214 هجری قمری در خاندان علم و امامت متولد شد و تحت تربیت امام جواد(ع) به کمالات علمی و معنوی والایی رسید.
عزیزی بیان کرد:امام زاده مبرقع در سال 256 هجری قمری به قم آمد و در ابتدا با مخالفت سران عرب که در قم بودند مواجه شد از این رو به کاشان رفت اما پس از مدتی به اصرار مردم و علما به قم بازگشت.

captcha