مسجد، مکان برآورده شدن نیازهای معنوی جوانان
کد خبر: 3632586
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

مسجد، مکان برآورده شدن نیازهای معنوی جوانان

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: کمال جویی، تربیت و اخلاق انسانی و همبستگی اجتماعی از جمله مهمترین نیازهای معنوی جوانان است و مسجد می‌تواند در برآوردن و پاسخ به نیازهای معنوی جوانان نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام ارزانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت روز جهانی مسجد، در پیامی نوشته‌اند: 
بسمه تعالی
مساجد پایگاه بزرگ انسان سازی هستند. مسجد مکانی است مقدس برای عبادت و مراسم جمعی به خصوص نماز، دعا و نیایش. مسجد کارکردهای مهمی در ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و تعلیمی دارد. جوانان سرمایه‌های عظیم مملکت هستند و شخصیت واقعی آنان در دوره جوانی شکل می‌گیرد. بنابراین باید نیازهای معنوی آنان را برآورده  کرد. کمال جویی، تربیت و اخلاق انسانی و همبستگی اجتماعی از جمله مهمترین نیازهای معنوی جوانان است و مسجد می‌تواند در برآوردن و پاسخ به نیازهای معنوی جوانان نقش مهمی ایفا کند.
خیرخواهی، مسئولیت پذیری و صراط شناسی از جمله زمینه‌های معنوی است که با حضور در مساجد به دست می‌آید و تقویت می‌شود. مسجد قلب تپنده‌ای است که در آن آسمان‌ها با هم پیوند می‌خورند و نمازگزاران در برابر خالق یکتا و بی‌همتا رو به سوی یک قبله می‌کنند و لب به حمد و ثنای معبود می‌گشایند و هماهنگ با یکدیگر سرود توحید را زمزمه می‌کنند.
مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی ) در خصوص اهمیت مساجد فرموده اند: مسجد مظهر آمیختگی دنیا و آخرت و پیوستگی فرد و جامعه در دیدگاه و اندیشه مکتب اسلام است. با این نگاه دل‌های ما برای مسجد می‌تپد و از شوق و احساس مسئولیت لبریز می‌گردد.
٣٠ مردادماه روز جهانی مسجد بر تمامی کارگزاران و فعالان مسجدی گرامی باد.
captcha