خوزستان میزبان کنگره ملی شهدای معلم آموزش و پرورش با محوریت سردار شهیدشریفی‌راد
کد خبر: 3632618
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۵

خوزستان میزبان کنگره ملی شهدای معلم آموزش و پرورش با محوریت سردار شهیدشریفی‌راد

گروه اجتماعی: کنگره ملی شهدای معلم آموزش و پرورش در دهه فجر انقلاب اسلامی با محوریت شهید سردار شریفی‌راد اولین فرمانده سپاه سوسنگرد در خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، رضا طریفی مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان در جلسه شورای آموزش و پرورش که امروز یکشنبه ۲۹ مردادماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: به موجب مصوبه قرارداد جهاد فرهنگی که به تصویب بسیج مستضعفین و وزارت آموزش و پرورش رسیده است٬‌ شهید حبیب شریفی‌راد که اولین فرمانده سپاه سوسنگرد نیز بوده است، به عنوان شهید شاخص معلم معرفی شده است.

وی افزود: کنگره ملی شهدای معلم آموزش و پرورش چند سالی است که برگزار می‌شود و علی‌رغم اینکه طی سه سال گذشته درخواست و برنامه خود را برای این شهید دفاع مقدس ارسال کرده‌ بودیم٬ امسال به عنوان شهید شاخص انتخاب شد و خوزستان این توفیق را پیدا کرده که به موجب آن٬ میزبان کنگره ملی شهدای آموزش و پرورش به محوریت شهید سردار شریفی‌راد باشد.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان گفت: این شهید، دانش‌آموزی ممتاز بود که در سال ۵۲ به دلیل علاقه به شغل معلمی وارد دانش‌سرای اهواز شده و پس از اتمام درس، مشغول تدریس می‌شود و سپس مدرک علوم قرآنی خود را نیز در سال ۵۷ از دانشگاه شهید چمران اهواز اخذ می‌کند. وی از اولین افرادی بود که سپاه سوسنگرد با همت او تشکیل شد و به عنوان اولین فرمانده این سپاه منسوب می‌شود.

طریفی ادامه داد: در سال ۵۹ که این شهر در آستانه سقوط بود، او به همراه همسر خود به اسارت دشمن درمی‌آید و به دلیل جراحات وارده، پس از چند ساعت در عراق به شهادت می‌رسد و اکنون پیکر این شهید همچنان مفقود بوده و از شهدای جاویدالاثر است.

وی با بیان اینکه در گام اول پس از انتخاب سردار شریفی‌راد به عنوان شهید شاخص٬ ستاد بزرگداشت این شهید تشکیل شد، تصریح کرد: این ستاد تاکنون دو جلسه داشته که در این جلسات موضوعاتی تصویب شدند که اولین مورد بحث برپایی یادواره شهرستانی این شهید همزمان با سالگرد شهادت وی در هفتم مهرماه در شهرستان سوسنگرد است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان خوزستان افزود: مورد بعد تالیف کتب شهید شریفی‌راد است که تاکنون سه جلد در این باره نوشته شده است ولی ما به دنبال یک کتاب جامع‌تر هستیم که شامل خاطرات دیگر شهدا نیز بشود و در روز کنگره از آن رونمایی شود. همچنین برپایی کلاس‌های ضمن خدمت آشنایی با سیره این شهید در استان و پیگیری برای برپایی این کلاس‌ها به صورت کشوری، از دیگر مصوبات این جلسات هستند.

طریفی گفت: این کنگره در دهه فجر برگزار خواهد شد اما زمان‌بندی دقیق آن تا ماه آینده اعلام می‌شود. از تصمیم‌گیری‌های خوبی که در این راستا شده٬ نام‌گذاری ساختمان اصلی آموزش و پرورش استان به نام شهدای آموزش و پرورش و نصب تندیس سردار شریفی‌راد در مقابل آن و نام‌گذاری ساختمان دوم این اداره‌کل به نام این شهید است.

وی عنوان کرد: دو برادر این شهید نیز از فرهنگیان بازنشسته هستند که در پی ساخت یادمان او در شهرستان سوسنگرد می‌باشند. با پیگیری‌های استانداری، زمینی به همین منظور در نظر گرفته شده است اما هنوز مبلغ لازم تامین نشده و نیاز به ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار دارد.

captcha