عطر شهدا در شهرستان گناباد
کد خبر: 3632630
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹

عطر شهدا در شهرستان گناباد

گروه شهرستان‌ها: همزمان با شب شهادت امام جواد(ع)، فضای شهرستان گناباد به عطر شهدای گمنام معطر و فردا، این شهدا در شهرستان تشییع و تدفین می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع)، عصر امروز، 30 مردادماه، فضای شهرستان گناباد به عطر حضور سه شهید گمنام معطر می‌شود.
سرهنگ دوم پاسدار محمدرضا گنابادی، جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد در گفت‌و‌گو با ایکنا، اظهار کرد: مراسم استقبال از سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس، امروز دوشنبه 30 مردادماه از ساعت 18:30 در میدان آزادگان شهر بیدخت از توابع این شهرستان آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه مراسم وداع با این شهدا، امشب بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع بیدخت برگزار می‌شود، ابراز کرد: فردا سه‌شنبه 31 مردادماه همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع)، مراسم تشییع این سه شهید گمنام از میدان بسیج شهر بیدخت برگزار می‌شود.
همچنین محسن الهی، فرمانده پایگاه شهید بقایی بیدخت در گفت‌و‌گو با ایکنا، تصریح کرد: از خرداد سال گذشته با ارسال طوماری از سوی اهالی شهر بیدخت به کمیته مفقودین و حفظ آثار دفاع مقدس، اعلام آمادگی میزبانی از شهدا را ارائه دادیم که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده و بازدید سردار باقرزاده، رئیس این کمیته از محل‌های مشخص شده برای تدفین شهدای گمنام، کنار مسجد جامع برای این امر مورد تأیید قرار گرفت.
وی اظهار امیدواری کرد که هم‌جواری محل تدفین این شهدا با مسجد و مجموعه ورزشی بتواند، گلزار شهدای گمنام شهر بیدخت را به یک مجموعه فرهنگی خوب برای جوانان تبدیل کند.
یادآور می‌شود، سه شهید ۲۷ ساله، 21 ساله و 16 ساله در شهر بیدخت گناباد تدفین می‌شوند که این شهدا به ترتیب در عملیات‌های خیبر، کربلای چهار و کربلای پنج به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.
captcha