برگزاری مسابقات قرآن در دانشگاه‌‌ها؛ گامی مهم برای پیوند دانشجویان با قرآن
کد خبر: 3632760
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

برگزاری مسابقات قرآن در دانشگاه‌‌ها؛ گامی مهم برای پیوند دانشجویان با قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در دانشگاه‌ها، گفت: امیدواریم که برگزاری این مسابقات در محیط دانشگاهی فرصت و زمینه‌ای برای پیوند بیشتر دانشگاه و قرآن کریم باشد و همچنین در آینده نیز شاهد تعامل بیشتر بین اداره اوقاف و امور خیریه و جامعه دانشگاهی اصفهان باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی در مراسم تجلیل از عوامل اجرایی چهلمین دوره مسابقات قران کریم که در محل نمازخانه اداره کل اوقاف استان برگزار شد اظهار کرد: بسیج نیروهای متدین و انقلابی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و برنامه ریزی از سه ماه قبل از برگزاری مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قران کریم در ستاد اداره کل اوقاف استان در راستای برگزاری هرچه بهتر و باشکوه این دوره از مسابقات، نشان از روحیه جهادی و تقوای کارکنان اداره اوقاف است که همواره در جهت رضایت خداوند و قران کریم تلاش و کوشش کرده‌اند.
وی افزود: همان‌گونه که قرآن کریم در قیامت شافع بندگان مومن است از بندگانی که به این کتاب و معجزه الهی بی‌توجهی کرده‌اند نیز به درگاه خداوند شکایت می‌کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به این امر که حضور در مسابقات قرآن کریم توفیقی است که نصیب هر کسی نمی‌شود اشاره کرد و گفت: برای ترویج فرهنگ قرآن کریم در جامعه هرقدر هم که فعالیت شود کم و ناچیز است.
حجت‌الاسلام صادقی تصریح کرد: برگزاری این دوره از مسابقات قران کریم در دانشگاه صنعتی اصفهان بسیار خوب و منسجم بود که امیدواریم که برگزاری این مسابقات در محیط دانشگاهی فرصت و زمینه‌ای برای پیوند بیشتر دانشگاه و قرآن کریم باشد و همچنین در آینده نیز شاهد تعامل بیشتر بین اداره اوقاف و امور خیریه و جامعه دانشگاهی اصفهان باشیم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: در طول برگزاری مسابقات قرآن کریم با انتشار خبر شهادت شهید حججی ثواب تلاوت‌های قرآن کریم در این دوره از مسابقات قرآن کریم به روح پاک و بلند این شهید بزرگ اهدا شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: شهید حججی نمونه‌ای بارز از یک انسان مومن و متدین است که در طول عمر با برکت خود در راه قرآن و رضای خداوند حرکت کرد و جان خود را نیز در این راه فدا کرد و امیدوارم که ما نیز چنین توفیقی داشته باشیم و بتوانیم در این راه گام برداریم و ذلیل نشویم و مورد لطف و عنایت خداوند متعال قرار بگیریم.
در پایان نیز از عوامل اجرایی مرحله استانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اصفهان با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.
captcha