اهدای قرآن به غیرمسلمانان در آمریکا
کد خبر: 3632832
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

اهدای قرآن به غیرمسلمانان در آمریکا

گروه بین‌الملل: نخستین مراسم درهای باز مسجد شهرستان «لیک» در ایالت «ایلینوی» آمریکا با اهدای یک جلد قرآن کریم به غیرمسلمانان شرکت‌کننده برگزار شد.

اهدای قرآن به غیرمسلمانان در آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «chicagotribune»،  نخستین مراسم درهای باز مسجد شهرستان «لیک» در ایالت «ایلینوی» روز شنبه، 28 مرداد همزمان با روز ملی درهای باز مساجد با جلسه پرسش و پاسخ در مورد مفهوم جهاد و حجاب در اسلام همراه با اهدای یک جلد قرآن کریم به غیرمسلمانان شرکت‌کننده برگزار شد.
در جلسه پرسش و پاسخ این مراسم «اظفرالدین»، امام مسجد گفت: زمانیکه نخست‌وزیر اسپانیا حادثه تروریستی بارسلون را نمونه‌ای از «تروریسم جهادی» عنوان کرد، وی مفهوم کلمه جهاد را نمی‌دانست.
اظفرالدین افزود: جهاد در مفهوم ساده آن به معنی تلاش است و در اسلام انواع مختلف دارد که ممکن است برداشت شما از جهاد مبتنی بر شایعات بی‌اساس باشد.
«سبیل احمد»، مدیر برنامه‌های بین ادیان این مسجد با اعلام اینکه حدود صد مسجد در سراسر آمریکا در روز ملی درهای باز مساجد شرکت کرده‌اند، اظهار کرد:‌ سوء تفاهمات زیادی پس از حوادث تروریستی اخیر در بین مردم درباره اسلام به وجود آمده است و ما با برگزاری این مراسم قصد داریم فرصتی را برای آن‌ها ایجاد کنیم که اسلام حقیقی را به طور مستقیم از مسلمانان و منبع اصلی آن که قرآن است، بشناسند.
شرکت‌کنندگان در این مراسم با اهدای یک جلد قرآن کریم و پذیرایی ناهار مورد استقبال قرار گرفتند.
بسیاری از زنان غیرمسلمان در مورد فلسفه حجاب سؤال کردند که «هلنا ابوشمه»، یکی از اعضای مسجد در پاسخ به سؤالات گفت: حجاب تنها متعلق به مسلمانان نیست و خداوند از همان آغاز آفرینش دستور داده است زنان و مردان پوشش مناسب داشته باشند.
وی افزود: حجاب تنها بخش کوچکی از دستورات اسلام برای تعالی زن است.
«سم کانینگهام»، شهردار شهر « وائوکگان» در ایالت ایلینوی که در این مراسم شرکت کرده بود با تقدیر از مسجد به خاطر تلاش برای آموزش اسلام به شهروندان غیرمسلمان گفت قصد دارد مراسم مشابهی را در سالن همایش‌های شهرستان لیک برگزار کند.
captcha