وی گفت: از آنچه که در جریان مراسم افتتاحیه این موزه اتفاق افتاده است و اینکه مسئولان چه نقطه نظراتی در آن مطرح کردهاند بیخبرم اما شخصاً معتقدم که صرف ایجاد یک موزه و اختصاص یک ساختمان به هنر فاخر خوشنویسی به تنهایی کافی نیست و باید این مسئله را مورد نظر داشت که دوستان مسئول چه سلسله برنامههایی را برای پویایی هرچه بیشتر آن در نظر خواهند گرفت.
بابایی تاکید کرد: از آنجا که صحبت از موزه خوشنویسی ایران است در نتیجه توقع میرود که در چنین فضایی، شاهد برپایی نمایشگاهی دائمی از آثار خوشنویسی هنرمندان پیشکسوت و مفاخر هنر خوشنویسی باشیم که به طور قطع چنین رویدادی مخاطبان از جامعه هنرمندان خوشنویس و علاقهمندان به این ساحت هنری را جذب خود خواهد کرد اما در کنار چنین اتفاقاتی که ماهیت موزهای و نمایشگاهی این مکان را نشان میدهد باید موزه خوشنویسی ایران را تبدیل به مرجعی برای فعالیتهای کلان عرصه خوشنویسی کنیم که قطعاً اتخاذ چنین تصمیمی منجر به قوام هر چه بیشتر خوشنویسی به ویژه در عرصه خوشنویسی قرآنی و مذهبی خواهد شد.
این هنرمند فعال در عرصه شکستهنستعلیق در ادامه گفت: برپایی کارگاههای آموزشی از جمله اقدامات کاربردی است که موزه خوشنویسی ایران باید به شکلی پویا و مستمر آن برنامهریزی داشته باشد که چنین کارگاههایی را میتوان در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته در این موزه برگزار کرد.
وی افزود: هنرجویان خوشنویسی بیش از هر زمان دیگری در شرایط کنونی احتیاج به مواجهه با آثار شاخص خوشنویسی پدیدآورده شده از سوی نخبگان این هنر دارند؛ قطعاً اگر مکانی برای به نمایش درآمدن آثار فاخر خوشنویسی در این موزه تعبیه شده است باید تمهیداتی اندیشیده شود که به شکل دورهای بسیاری از کارگاهها و کلاسهای برگزار شده زیر نظر انجمن خوشنویسان ایران در چنین فضایی برگزار شود تا هنرجویان ضمن تأثیرپذیری از فضایی که در آن قرار دارند در مواجهه با آثار شاخص عرصه خوشنویسی، از رهگذر بررسی و تحلیلهایی که از سوی مربیان و مدرسان خود دریافت میکنند، به نتایج مشخص و هدفمندتری در روند آموزشی خود دست پیدا کنند.
بابایی در پایان گفت: به هر حال با افزایش روزافزون فعالیتهای موجود در عرصه خوشنویسی و تربیت جمع کثیری از هنرجویان طبیعتاً نیاز به گسترش سرانه فضاهای هنری و آموزشی در عرصه هنر فاخر خوشنویسی داریم اما مسئولان باید تلاش کنند که برای چنین فضاهایی برنامههای مدون هنری و آموزشی داشته باشند چرا که صرف اختصاص فضا و نهایتاً به نمایش درآمدن تعدادی آثار ولو فاخر در این عرصه کمکی به جریانسازی هنر خوشنویسی نخواهد شد.
یادآور میشود، موزه خوشنویسی ایران شنبه گذشته 28 مرداد با حضور مسئولان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و ارشاد در خانه فولادوند گشایش یافت.